Broj 4571 · 14.08.2014.

Sanjalica

Naslovna

Nevolje stanovnika dela našega grada

Stara Misa ne može izbeći obilaznicu

Skupština će morati da usvoji plan buduće trase pruge, jer bi sve drugo bilo nezakonito

Kliknite za veci prikaz

Pančevačka vlada usvojila je na sednici održanoj prošlog četvrtka, 7. avgusta, Nacrt odluke o donošenju Plana detalje regulacije za deo autoputske i železničke obilaznice oko Beograda. Reč je o dokumentu kojim se potvrđuje da će nova trasa železničke pruge proći neposredno pored dela naselja stara Misa, zbog čega su građani tog dela Pančeva više puta negodovali.

Jonel Erdeljan, predstavnik saobraćajnog instituta CIP, koji je obrađivač Plana, u podužoj elaboraciji je rekao kako je taj dokument sačinjen u skladu s prostornim planovima Srbije i Vojvodine, te s Generalnim urbanističkim planom Pančeva. On je zatim pozvao većnike da postave pitanja ukoliko ih imaju, ali se niko od članova Gradskog veća nije javio za reč. Kada ga je Saša Pavlov, zamenik gradonačelnika, zamolio da ostane kako bi odgovorio na pitanja novinara, predstavnik CIP-a je rekao da nije ovlašćen da daje izjave za medije i odmah je napustio salu.

Neophodna objašnjenja je dao Slave Bojadžievski, pomoćnik gradonačelnika za urbanizam, koji je rekao da CIP nije mogao da napravi drugačiji plan detaljne regulacije za obilaznice, jer je ta ustanova bila obavezna da poštuje Zakon o planiranju i izgradnji, i sve planove višeg reda u kojima postoji ucrtan ovakav put buduće pruge.

On je podsetio kako je sporna trasa utvrđena još 2007. godine, kada je usvojen projekat obilaznice i na osnovu čega je ona postala sastavni deo prostornih planova Republike i Pokrajine, te pančevačkog GUP-a.

– Trenutak za rešavanje ovog problema bio je 2006, kada su „Železnice Srbije” pravile Generalni projekat obilaznice, i godinu dana kasnije, kada je rađen Generalni plan Pančeva. Tog trenutka je možda bilo moguće promeniti trasu – rekao je Bojadžievski.

Dodao je da sada postoje samo teoretske mogućnosti da to bude učinjeno, ali da bi to bilo vrlo skupo i zahtevalo bi mnogo vremena. Da bi ilustrovao nedostatak raspoloženja u državi za tako nešto, on je naveo sledeće: – Mi smo uradili apsolutno sve što je do nas. Razgovarali smo s nadležnima u Ministarstvu i CIP-u i poslali brojne dopise u vezi s tim na različite adrese. Ministarka Zorana Mihajlović je pre dva meseca poslala državnu sekretarku Aleksandru Damjanović, koju smo gradonačelnik i ja vodili na teren da bismo joj pokazali da problem zaista postoji. Mislili smo da ćemo nakon toga dobiti neki pozitivan signal iz Ministarstva, ali on nije stigao.

Ova odluka će se u četvrtak, 14. avgusta, naći pred odbornicima Skupštine Pančeva, a pomoćnik gradonačelnika je rekao kako će u slučaju da je odbornici ne usvoje, Ministarstvo zatražiti novo glasanje, jer je pomenuti plan urađen u skladu sa zakonom i ostalim pravilima. Pavlov je dodao da bi ukoliko ona ne bude usvojena, moglo doći do raspuštanja lokalne skupštine, zato što bi se ona time oglušila o svoju obavezu da radi zakonito. Takav stav je usvojila i vladajuća koalicija na sastanku održanom prošle srede, 6. avgusta.

– Bez obzira na to što smo svi saglasni da je trasu pruge potrebno izmestiti jer prolazi blizu naselja pa može imati dosta negativnih efekata, dogovoreno je da se držimo zakona i planske dokumentacije jer smo jedino za to nadležni. Mislim da će skupštinska većina usvojiti ovaj plan, s tim što se ni dalje ne mirimo s tim da tako lako odustanemo od mogućnosti njegove revizije. Zbog toga će Skupština uputiti još jednu inicijativu da se izmeni planska dokumentacija višeg reda – rekao je Pavlov.

Na predstojećoj sedniciodbornici će se izjasniti o još desetak predloga. Većinu njih čine različita planska dokumenta, kao i izmena finansijskog plana Direkcije za izgradnju i uređenje Pančeva.

D. Vukašinović


Poslednja vest

Upućuje se zahtev za izmenu trase?

Gradsko veće je na sednici održanoj u sredu, 13. avgusta, usvojilo zaključak da treba pokrenuti „inicijativu za izmenu važećih planskih dokumenata” koji se odnose na drumsku i železničku obilaznicu oko Pančeva.

Ovim zaključkom se traže promene: Prostornog plana Srbije, Regionalnog prostornog plana Vojvodine do 2020. godine, Prostornog plana Pančeva i Generalnog urbanističkog plana naše varoši.

Kako je rekao Slave Bojadžievski, pomoćnik gradonačelnika za urbanizam, lokalna vlast ovime pokazuje da ne odustaje od borbe za izmenu trase koja je izazvala veliko nezadovoljstvo građana.

– Mislim da ima vremena da se svi ovi planski akti izmene, što može da se uradi za dve do tri godine, i smatram da nije besmisleno pokretati ovakvu inicijativu – zaključio je i Predrag Patić, većnik zadužen za ovu oblast.

O zaključku sa ovom inicijativom već u četvrtak, kada ovaj broj bude u rukama čitalaca, izjašnjavaće se odbornici Skupštine grada.

Z. Sp.


Ajziban se kreće

Kliknite za veci prikaz

Ovdašnji bećari Pančevom su nekada pevali: „Voz polazi, ajziban se kreće, zbogom moje, uvenulo cveće...” Ajziban je s Tamiša odavno otišao.

O tome svedoče samo nekadašnja stanica i nekoliko Veberovih vagona pretvorenih u kafić.

Kažu, pruga je smetala razvoju grada, opkoljavala ga i sprečavala izlazak na reku.

Šine nas, kanda, opet opkoljavaju i ograničavaju.

Kako u prostoru tako i u glavama.


This cached page was created in 0.00021100044250488 seconds