ŠOSO ”MARA MANDIĆ”: Studijsko putovanje u Bolonju ojačalo mehanizme podrške inkluzivnom obrazovanju
Predstavnici pančevačke ŠOSO ”Mara Mandić” nedavno su zajedno s kolegama iz 13 srpskih škola, koje imaju status resursnog centra za inkluzivno obrazovanje, i predstavnicima Ministarstva prosvete obišli Regionalni centar za asistivnu tehnologiju u Bolonji i Centar za podršku grada Bolonje, kao i dve osnovne škole u ovom gradu.
Studijska poseta realizovana je u okviru Projekta „Unapređeni ravnopravni pristup i završavanje preduniverzitetskog obrazovanja za decu kojoj je potrebna dodatna obrazovna podrška – Učimo svi zajedno“ u cilju upoznavanja sa sistemom inkluzivnog obrazovanja Republike Italije i organizacijom pružanja dodatne podrške detetu i učeniku, posebno u oblasti asistivne tehnologije. Reč je podršci Resurs centrima kroz gore navedeni projekat koji realizuje Ministarstvo prosvete u saradnji sa UNICEF-om uz podršku Delegacije Evropske unije u Srbiji.
Da podsetimo, Ministarstvo prosvete je od 2022. godine, kao nove organizacione jedinice u obrazovnom sistemu, uvelo resurs centre. Status resurs centra u Srbiji ima 13 škola širom zemlje, među njima je i naša ŠOSO ”Mara Mandić” koje ostvaruju izuzetne rezultate u realizaciji inkluzivnog obrazovanja i vaspitanja dece iz osetljivih grupa – dece sa smetnjama u razvoju i invaliditetom, dece migranata ili iz marginalizovanih porodica. Vred iistaći da ova specijalizovna škol pruža dodatnu podršku deci, učenicima i njihovim roditeljima, ali i obučava i zaposlene u drugim školama za individualizovani pristup obrazovanju dece sa posebnim potrebama.
Prema rečima učesnika studijskog putovanja ovo je bilo značajno iskustvo koje će mu pomoći u radu. Kako kažu, na osnovu uvida u italijansku praksu u ovoj oblasti, može se zaključiti da je važna senzibilizacija nastavnika za rad sa decom sa smetnjama u razvoju, kao i primena asistivnih tehnologija kojima se unapređuje i olakšava učenje i napredovanje učenika sa smetnjama u razvoju i njihovo učešće u školskim i vršnjačkim aktivnostima.
Z.S