OVAKO ĆE SE GRADITI OBILAZNICA OD BUBANJ POTOKA DO PANČEVA 31 KM, obuhvataće 2 tunela, Leštane i Bubanj potok i drumsko-železnički most kod Vinče! MAPA

10:33

28.06.2023

Podeli vest:

Putevi Srbije

PANČEVO – Saobraćajni institut CIP trenutno radi idejni projekat za deo obilaznice od Bubanj potoka do Pančeva, dug 31 kilometar, koji će obuhvatiti dva tunela – Leštane i Bubanj potok, kao i veliki drumsko-železnički most kod Vinče.

Radovi bi trebalo da počnu tokom sledeće godine, budući da se očekuje da projekti budu završeni na proleće. Kako je najavljeno, prvo će se raditi tuneli, pa most, a onda put između, piše sajt vojvodinauživo.

Prema najavama nadležnih, danas bi trebalo da bude otvorena deonica na Sektoru 6, od Straževice do petlje Bubanj potok. To znači da je, uz tu poslednju deonicu na trasi do Bubanj potoka, ukupno završeno 47 kilometara obilaznice od Batajnice, od ukupno 78 kilometara, koliko obilaznica oko Beograda treba da ima kada se bude došlo do Pančeva.

Obilaznica oko Beograda povezuje krak Koridora 10b, E-75 (granica sa Mađarskom, Horgoš – Novi Sad – Beograd) sa Koridorom 10, E-70 (granica sa Hrvatskom, Batrovci – Beograd), državni put IB reda broj 26 i Rutom 4, E-763 “Milošem Velikim” (Beograd – Požega – granica sa Crnom Gorom Boljare) i ponovo delom Koridora 10, E-75 (Beograd – Niš – Preševo – granica sa Makedonijom).

Iako je sada obilaznica auto-putem spojena sa Koridorom 10 kod Bubanj Potoka, najavljeno je da će se uskoro graditi i nastavak, tzv. sektor C od Bubanj Potoka i Vinče, preko Dunava, do Pančeva, u dužini od 31 kilometar, kako bi se nastavio saobraćajni prsten. Predviđena je gradnja kombinovanog drumsko-železničkog mosta preko Dunava, između desne obale naselja Vinča i leve obale naselja Starčevo, i nastavak železničke pruge Beli Potok-Pančevo u dužini od 29 kilometara. Kako će  se radovi izvoditi možete pogledati na sajtu Putevi Srbije.

Po završetku tog poslednjeg dela, Beograd će dobiti i železničku obilaznicu, pa će sav železnički teretni saobraćaj, kome glavni grad nije odredište, biti izmešten iz centra prestonice.

„Kada budemo završili 31 kilometar od Bubanj Potoka do Pančeva, kada budemo uradili novu železničku prugu sa tri nove stanice, novi most preko Dunava, kompletna obilaznica oko Beograda biće završena. Kompletan železnički transportni saobraćaj bićei preusmeren iz Beograda i više neće biti prevoza bilo kog opasnog materijala kroz glavni grad.
Takođe, kompletan tranzitni putnički saobraćaj biće izmešten iz Beograda, koji će konačno, posle 30 godina dobiti svoju obilaznicu“, rekao je ranije Goran Vesić, ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

Na sajtu CIP istaknuti su i detalji gradnje obilaznice 

Obilaznicu oko Beograda od Bubanj Potoka preko Vinče do Pančeva čine obilazna jednokolosečna pruga i obilazni autoput u istom koridoru sa zajedničkim drumsko-železničkim mostom preko Dunava. Tehničkom dokumentacijom je predviđen autoput E-70/75, obilaznica oko Beograda i Pančeva, sektor C od km 596+670 do km 627+650, na teritoriji grada Beograda i Pančeva, dužine L=30,98km sa 4 saobraćajne trake, 2 zaustavne trake, razdelnim pojasom i za brzinu V=120km/h.
Predvidjene su 4 denivelisane raskrsnice ’’Boleč’’, ’’Starčevo’’, ’’Pančevo istok’’, ’’Pančevo sever’’, 2 tunela (tunel ’’Bubanj potok’’ dužine po levoj traci Ltlt=1311m i dužine po desnoj traci Ltdt=1270m i tunel ’’Leštane’’ dužine po levoj traci Ltlt=704m i dužine po desnoj traci Ltdt=724m), 17 mostova ukupne dužine Lm=1700m.
Predviđena je sledeća komunalna infrastruktura: vodovod, kišna kanalizacija, elektroenergetska infrastruktura, javno osvetljenje, telekomunikacije.
Obilazna pruga Beli Potok – Vinča – Pančevo je projektovana kao jednokolosečna pruga dužine L=29km i za brzinu V=120km/h. Predviđene su tri nove stanice Boleč, Pančevo teretna i Pančevo hipodrom sa službenim zgradama i pristupnim putevima. Predvidjena su 2 tunela ukupne dužine Lt=2523m, 11 mostova ukupne dužine Lm=1210m i 3 nadvožnjaka.
Ključni objekat na pruzi je drumsko-železnički most preko Dunava. Ukupna dužina železničkog mosta iznosi Lžm=1805, ukupna dužina drumskog mosta iznosi Ldm=1300m.

Mapu koju je objavio CIP možete pogledati OVDE

 

Izgradnja obilaznice oko Beograda počela je 1991. godine, a posle 32 godine konačno je završen kompletan deo od Batajnice do Bubanj Potoka, čime se ta saobraćajnica spaja Koridorom 10 u punom profilu auto-puta.

(Pančevac/Dnevnik/Vojvodinauživo)

PRIJAVE SE ŠALJU ELEKTRONSKI Evo koliko DRŽAVA DAJE za nove zasade vinove loze

NAPUŠTENI BISER PANČEVA Specifičan i istorjski važan GORANSKI PARK bi uskoro mogao ponovo da zasija! FOTO i VIDEO

NE MOŽE TI BITI DOBRO, AKO KRAVE PASU NA MESTU GDE JE BILA SVETINJA: Rogovićima umirali sinovi, a onda je domaćin ogradio tu livadu i rodio se Marjan! FOTO

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre postavljanja komentara, molimo pročitajte i složite se sa uslovima korišćenja


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.