ZAŠTITA GEOGRAFSKOG POREKLA: Inicijativa za brendiranje čačanske kajsije
Gorana Tanasković iz Privredne komore Moravičkog i Raškog okruga izjavila je danas da je pokrenuta inicijativa za zaštitu geografskog porekla i brendiranje čačanske kajsije, kako bi se kajsiji sa tog podneblja i njenim proizvodima dodala dodatna vrednost.
Ona je za Tanjug rekla da su se sve relevantne institucije saglasile da to treba da bude kajsija, voćka prepoznatljiva u čitavoj Srbiji, jer je ovo područje na kome se ona proizvodi baš specifično, u pogledu mikroklime i tla.
Podseća da se u selima na teritoriji grada Čačka kajsija gaji na preko 200 hektara, čime je ovaj grad zauzima drugo mesto u Srbiji po proizvodnji ovog voća.
„Ovde se proizvodi jedna specifična kajsija sa ukusom i mirisom koja je prepoznata na teritoriji Srbije ali i šire. Da bi bolje pozicionirali ovu kajsiju, a ona se proizvodi u selima Miokovci, Milićevci, Gornja Gorevnica, Prijevor, Trbušani, Vranići, ta slatkoća, miris i ukus treba prepoznati i zaštiti geografskim poreklom“, rekla je Tanasković.
Nosilac ovog projekta jeste Udruženje „Miokovačka kajsija“, dok podršku pružaju Institut za voćarstvo Čačak, čačanski Agronomski fakultet i Centar za negovanje tradicije.
„Samim brendiranjem i zaštitom geografskog porekla smatramo da će kajsija iz ovog područja biti bolje pozicionirana na tržištu, da će ostvariti bolju cenu i bolju prodaju. Sa jačim marketingom na kome trebamo raditi uticaćemo i na to da se zasadi kajsija povećaju i da benefiti od same proizvodnje i prerade kajsije budu još veći i da proizvodi nađu svoje mesto i na inostranom tržištu“, kaže Tanasković.
(Pančevac/24sedam)
ŽELE NAŠE JABUKE I AJVAR: Češka zainteresovana za “Made in Serbia”