TRAŽI SE REŠENJE: Srbiji nedostaje 10.000 profesionalnih vozača

16:00

14.02.2025

Podeli vest:

Foto: Pixabay

Srbiji trenutno nedostaje 10.000 profesionalnih vozača. Tako barem kažu zvanični podaci Agencije za bezbednost saobraćaja, prenosi TVUna.

U Srbijatransportu, međutim, tvrde da je taj broj odavno premašen. Prema njihovoj računici, fali nam 30.000 profesionalaca za volanom.

Dok vozači iz Srbije odlaze u druge zemlje zbog bolje zarade, nama ostaje pitanje – jesmo li bezbedni u vožnji sa onima koji dolaze iz inostranstva?

Ako se vozite javnim gradskim prevozom, onda ste verovatno primetili da već neko vreme ulicama Beograda voze strani državljani. Problem je tako postao vidljiv, iako struka tvrdi da godinama upozorava na nedostatak profesionalnog kadra u transportu.

Foto: Pixabay

„Taj nedostatak se nadomestio u ovom trenutku starijim vozačima, penzionerima koji su ponovo počeli da voze, ljudima starijim od 65 godina, došao je znatan broj stranih vozača, pre svega iz indijskih zemalja, ali još problem nedostatka profesionalnih vozača je izuzetno veliki“, kaže za UNU Goran Aleksić iz Poslovnog udruženja drumskog saobraćaja „Srbijatransport”.

Tražeći rešenje, Agencija za bezbednost odlučila je da smanji starosnu granicu za dobijanje dozvola. Sa osamnaest godina može se voziti kamion, a autobus sa dvadeset jednom.

„Jedini uslov za smanjenje te starosne granice je bio da vozači pohađaju posebnu vrstu obuke kako bi nadomestili to smanjenje starosne granice kroz obuke, tj. da bi kroz obuku mogli da budemo sigurni da ti vozači koji će sutra voziti kamione i autobuse da budu obučeni i da možemo da tvrdimo da će bezbedno da prevoze i kamione i autobuse“, ističe za UNU Slobodan Karličić iz Agencije za bezbednost saobraćaja.

A ipak, i pored pojačanih obuka i kontrola, u poslednjih mesec dana bilo je više saobraćajnih nezgoda u kojima su učestvovala vozila javnog prevoza kojima su upravljali vozači iz drugih zemalja.

„Svi ti vozači ukoliko su položili pre 2020. godine dobijaju kod nas automatski licencu i u obavezi su da svake godine idu na jednodnevnu obuku, a ukoliko se desi da su ti vozači položili za D kategoriju posle 2020. godine prolaze kod nas obuku od 130 časova teorije i 10 časova prakse“, kaže Karličić.

Foto: PixabayFoto: Pixabay

„Njihovo znanje nije problem, ali je snalaženje u novoj sredini, s jedne strane, jedna od prepreka, a s druge strane, mi smatramo da je neophodno da i oni uđu u sistem obuka i unapređenja svoga znanja“, objašnjava Aleksić.

Strani državljani za volanom su privremeno rešenje, smatraju u Srbijatransportu. Nama su, kažu, neophodni ovdašnji mladi vozači.

„Ako mi ne preduzmemo konkretne mere u privlačenju mladih ljudi da se bave tom profesijom i podsticaju da mladi ljudi postanu profesionalni vozači, mi ćemo za nekoliko godina, probleme profesionalnih vozača dovesti do tog nivoa da će nam javni prevoz predstavljati problem za odvijanje mobilnosti, za saobraćaj i za sve ostalo“, jasnog je stava Aleksić.

Sa vozačima mlađim od 30 godina koji prolaze kroz detaljne i kontinuirane obuke, zaključuju sagovornici UNE, bezbednost na drumu ne bi trebalo da bude upitna.
(Pančevac/Una)

RIM: Otvorena izložba Naivna umetnost Slovaka iz Kovačice

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre postavljanja komentara, molimo pročitajte i složite se sa uslovima korišćenja


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.