JELICA KAPITULIRALA PRED SNAGOM SRBA I KINEZA: Nakon 36 meseci borbe probijena i leva cev tunela Laz! FOTO

15:55

14.04.2023

Podeli vest:

RINA.rs

Posle 36 meseci mukotrpnog rada i prevazilaženja prepreka nastalih usled veoma komplikovanih geoloških uslova, konačno je probijena i leva cev tunela Laz. Ovaj tunel na deonici auto-puta Miloš Veliki dug je 2.843 metra i trenutno je najduži u Srbiji a u građevinskom smislu i najzahtevniji.

RINA.rs

Iako je proboj leve cevi bio planiran za kraj aprila, ovaj veličanstveni trenutak dogodio se 15 dana ranije I to je bila kruna teških građevinskih radova koji su zbog specifičnog terena trajali pune tri godine, ali je u poslednjih stotinak metara ćudljiva planina Jelica izgleda ipak popustila u nadmetanju sa neimarima.

„Imali smo sreće, do proboja je došlo ranije zato što se verovatno desilo da je problem sa vodom bio okončan u desnoj cevi, tako da je u preostalih sto metara stena bila suva I dozvoljavala nam je brži napredak”, kazao je Nikola Miljković odgovorni izvođač tunelskih građevinskih radova.

I njegov kineski kolega Li Bing Nan ističe da je finiš bio izuzetno lako odrađen, ali I da će trenutak proboja dugo pamtiti.

„Kada sam osetio svež vazduh koji je nakon probijanja prostrujao kroz tunel za mene je to bila nagrada, jednostavno to su trenuci velike sreće za sve nas koji znamo koliko je sve ovo bilo izazvano od samog početka radova”, kazao je on.

Ipak, napredovanje kroz levu cev tunela Laz pratili su brojni problemi sa kojima su se neimari praktično suočavali na dnevnom nivou.

RINA.rs

„Bilo je tu partija primarne konstrukcije za koje smo svi mislili da je stabilna, a onda u toku noći slegne za 12 centimetar, pa smo morali onda ponovo sve iz početka, pa recimo nailazak na veliki priliv vode koji je bio obeshrabrujuć, jer obično kad se to javi, pustimo da oteče, međutim, pred sam kraj naišli smo na ogroman tok I voda je danima tekla, tako da nam je trebalo duplo više vremena da to rešimo”, seća se Miljković.

Međutim sam proboj tunelske cevi ne znači da su svi izazovi okončani, u levoj cevi u toku su završni građevinski radovi a onda se ulazi u fazu elektromašinskih koji su veoma složeni.

„Od građevinskih radova ostalo je još oko 80 metara primarne konstrukcije, dreniranje I odvodnjavanje tunela I na kraju izrada sekundarne konstrukcije, da bi se potom ušlo u drugu fazu”, ističe inženjer na gradilištu Li Bing Nan.

RINA.rs

A druga faza podrazumeva elektromašinske radove i opremanje tunela.

„Dolazi do ožičenja čitavog tunela, postavljanje vodova za protivpožarnu zaštitu, mašinski radovi unutar niša, tako da su složenije pozicije, manje radova ali više grupa izvođača koji moraju biti sinhronizovani”, precizirao je Miljković.

Kineski I srpski kolega složni su u tome da je što se tiče tunela Laz, najgore iza njih, ali I da su pred njima tek veliki izazovi i to u tunelu Munjino Brdo.

„Munjino Brdo je potpuno drugi materijal I priča svoju priču. Jednostavno nema opuštanja, uvek je pred nama neko osluškivanje I nema dosade jer gradnja tog tunela biće u svakom smislu podvig I zato je naš posao uvek iznova zanimljiv I izazovan”, zaključio je inženjer Nikola Miljković.

(Pančevac/RINA)

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre postavljanja komentara, molimo pročitajte i složite se sa uslovima korišćenja


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.