JOŠ 100 METARA DO PROBIJANJA TUNELA: Na deonici auto-puta do Požege radi se punom parom
Samo po prijavi putem „gReact” očišćene su 474 deponije i smetlišta, kazala je ministarka Irena Vujović
Samo po prijavi putem „gReact” očišćene su 474 deponije i smetlišta, kazala je ministarka Irena Vujović
Ministarstvu zaštite životne sredine stiglo je gotovo 6.000 prijava putem aplikacije „gReact” zbog ekoloških problema na koje su građani nailazili.
Na 1.945 prijava ministarstvo je dalje reagovalo, dok se veliki broj prijava odnosio na isti ekološki problem ili su poslate za probleme koje nadležne službe nisu naknadno utvrdile na terenu.
– Najveći broj, tačnije 1.058 prijava odnosi se na oblast upravljanja otpadom, od čega je do sada rešeno oko 850 prijava. Za ostale postupanje nadležnih u toku – saopštili su u resornom ministarstvu.
Ministarka zaštite životne sredine Irena Vujović pozvala je građane da nastave da prijavljuju probleme na koje nailaze, a lokalne samouprave da sarađuju kako bi se problemi što pre i rešili.
– Do sada se pokazalo da građanima najviše smetaju divlje deponije i to je problem na čijem rešavanju posvećeno radimo. U protekle tri godine, očistili smo ukupno 900 divljih deponija širom Srbije. Samo po prijavi građana putem „gReact”, očišćene su 474 deponije i smetlišta i rešeno 30 prijava koje se odnose na kontejnere i opremu za otpad. Ministarstvo koje vodim je i ove godine obezbedilo sredstva za uklanjanje divljih deponija. Imamo dobru saradnju sa lokalnim samoupravama i svi se trudimo da po prioritetu uklanjamo smetlišta koja najviše smetaju građanima – rekla je Vujovićeva.
Građani su kroz sistem „gReact” prijavljivali i probleme koji se odnose na zaštitu vazduha i ozonskog omotača, zaštitu voda, zemljišta, ali i probleme poput zapušenih šahti, nelegalne gradnje… Kako je objašnjeno, prijave koje stižu administratorima jedinstvenog Ekološkog informacionog sistema, a koje nisu u nadležnosti Ministarstva zaštite životne sredine, administratori prosleđuju nadležnim republičkim i lokalnim organima. Takođe, administratori prate statuse prosleđenih prijava i o tome obaveštavaju podnosioce zahteva, čime se ubrzava procedura rešavanja.
Mobilna i veb-aplikacija „gReact” pokrenuta je pre dve godine, a besplatno može da se preuzme na „gugl plej” i „ap stor”.
(Pančevac/Politika)