TRAŽE SE DIZELAŠI Prodaja polovnjaka u blagom padu! U Novom Sadu prodato višе nеgo u drugim gradovima Vojvodinе zajеdno

09:26

06.02.2024

Podeli vest:

Pančevac

Prošle godine je u Srbiji prodato manje polovnih vozila nego 2022. godine, a i dalje se najviše kupuju polovnjaci stari više od jedne decenije, pre svega dizelaši.

Ono što je dobro je to da kupci ne treba da brinu jer je ponuda polovnih vozila dobra, a iz nje se najčešće bira – na osnovu debljine novčanika. Po rečima menadžera za odnose s javnošću portala Polovni automobili Petra Veličkovića, na domaćem tržištu polovnih automobila dominiraju vozila proizvedena između 2007. i 2011. godine jer je u ukupnom broju prodatih polovnjaka takvih 43 odsto.

– Prošlu godinu obeležio je nastavak trenda pada prodaje polovnih automobila, koji je iznosio 2,7 odsto – rekao je Veličković. – Ako bismo to uporedili sa 2022., odnosno sa 2021. godinom, ohrabruje što taj procenat nije veliki. Naime, 2021. godine pad prodaje iznosio je čak 15 procenata, što govori da su u 2023. godini, ipak, zabeleženi nešto bolji prodajni rezultati. Uzroke blagog pada prodaje polovnjaka treba tražiti u geopolitičkoj situaciji u svetu, novim ratnim sukobima i inflaciji, a jedan od razloga slabijih prodajnih rezultata leži i u činjenici da su mnogi potencijalni kupci očekivali državnu subvenciju od 2.100 evra za kupovinu polovnih automobila standarda Evro 6, uz reciklažu starijih automobila s dizel motorima normi Evro 1, Evro 2 i Evro3.

Da je kupaca bilo manje potvrđuju i prodavci na auto placevima u Novom Sadu. Veličković to potkrepljuje podacima kojima raspolaže portal Polovni automobili, koji govore da je lane u nekoliko gradova u Vojvodini prodato manje automobila nego godinu ranije, ali je reč o veoma maloj razlici od oko 250 vozila.

Naime, 2023. godine je u tim gradovima bilo oko 17.500 novih vlasnika polovnjaka, a 2022. godine oko 17.750. Samo u dva grada – Novom Sadu i Sremskoj Mitrovici prošle godine prodato je više polovnjaka nego godinu ranije, a manje novih vlasnika polovnih vozila prošle godine je, u odnosu na 2022. godinu, bilo u Zrenjaninu, Subotici, Somboru, Bačkoj Palanci, Vršcu i Vrbasu.

Prema dostupnim podacima, u Novom Sadu je lane prodato 8.622 polovna automobila, u Subotici 2.443, u Zrenjaninu 1.767…

Veličković kaže i da nešto manje od polovine svih prodatih polovnih automobila iz uvoza – odnosno njih 47 odsto, ispunjava emisione standarde od Evro 1 do Evro 4, što znači da je reč o vozilima proizvedenim do 2009. godine.

Povećani troškovi uvoza
Prošle godine poskupeli su i polovni i novi automobili – kaže Petar Veličković. – Kada su polovnjaci u pitanju, od septembra prošle godine viši su troškovi uvoza jer je potrebno uverenje o homologaciji, naplaćuje se i ekološka taksa, pa su, uz troškove transporta, polovnjaci, u proseku, skuplji od oko 200 do 250 evra nego do tada.

– Iako je bilo najava da će početkom godine stupiti na snagu zabrana uvoza vozila s evro 3 i 4 motorom, to se još nije desilo, ali očekujem da do kraja godine hoće – kaže Veličković.

Naš sagovornik kaže da, tradicionalno, kupci polovnjaka najčešće kupuju vozila s dizel agregatima – oko 65 odsto, dok je oko 30 odsto benzinaca. Kada su u pitanju nova vozila, situacija je potpuno drugačija jer više od polovine svih novih vozila koja su prvi put registrovana prošle godine u Srbiji koristi benzin, dok je dizelaša oko 20 odsto.

(Dnevnik/D. Mlađenović)

JEZIVA ISPOVEST Bebu sam ostavio u kolima i otišao da igram rulet

DA NE BISTE PROŠLI KAO IŠTVAN(65) Ovako treba da postupite ako nađete sovu

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre postavljanja komentara, molimo pročitajte i složite se sa uslovima korišćenja


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.