DOLAZE I STRANCI: Broj prijavljenih sezonaca dostigao 100.000
Brza saobraćajnica (Ib reda) granični prelaz sa Mađarskom (Bački Breg) - Sombor - Kula - Vrbas - Srbobran - Bečej - Novi Bečej - Kikinda - granični prelaz sa Rumunijom (Srpska Crnja).
Brza saobraćajnica (Ib reda) granični prelaz sa Mađarskom (Bački Breg) - Sombor - Kula - Vrbas - Srbobran - Bečej - Novi Bečej - Kikinda - granični prelaz sa Rumunijom (Srpska Crnja).
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić obilazi radove na izgradnji brze saobraćajnice (Ib reda) granični prelaz sa Mađarskom (Bački Breg) – Sombor – Kula – Vrbas – Srbobran – Bečej – Novi Bečej – Kikinda – granični prelaz sa Rumunijom (Srpska Crnja).
– Dobar dan, ljudi! Nihao – pozdravio je predsednik Vučić putare koji rade na izgradnji „smajlija“, brze saobraćajnice koja će mnogo toga promeniti u putovanju kroz Vojvodinu.
Kineski radnici su mu kao iz topa odgovorili istim pozdravom posle čega je prvo upitao koliko je daleko Sombor odatle, na šta su mu rekli 22 kilometra, pa je upitao i gde im je tabla s planiranim radovima pa postavio još nekoliko pitanja u vezi sa izgradnjom te brze saobraćajnice i udaljenošću drugih gradova odatle.
– Ovo je jedna od investicija koja će približiti Sombor Beogradu i Novom Sadu, ali i Mađarskoj… I Rumuniji, i Rumuni će ovde prolaziti, mnogo im je kraće. Velike pare ulažemo u ovo, i ovo je deo onoga što smo nazvali EXPO 27, nije to samo Beograd – rekao je Vučić naglasivši da će ovo biti deo modernih i brzih saobraćajnica koje kad imate onda vam dolaze investitori.
Pomenuo je i domaće kompanije koje sada imaju posla više nego ikada a čiji su putari nekada tavorili i preživljavali pa je pomenuo i jednu poimence kojoj je prošla godina bila najbolja.
– Ovo će doneti život u ovaj kraj i za mlade ovog kraja – dodao je Vučić podsetivši da smo uvek mislili da je Vojvodina najrazvijeniji deo Srbije pa se vidi da nije tako.
Predsednik je dodao da posebno mora da se ulaže u Banat, pa u Bačku Palanku i Titel – rekao je i dodao koliko dobre i brze saobraćajnice menjaju sve jer tada dolaze investitori.
Vučić je rekao da neće industrija tamo gde nema gasa. Dodaje da kada nemate gasovod, onda nemate industriju.
– Industrija je ono što je važno, kao i tehnologija i veštačka inteligencija – rekao je Vučić i dodao da sutra kreću radovi za Kampus.
Kako kaže, moraće puno da se ulaže i ovim krajevima kao i u istok Srbije.
– Moramo da gradimo građevinske kompanije u našoj zemlji. A da ne pričam o tome koliko nemamo radnika – rekao je predsednik i dodaje da je zbog toga dualno obrazovanje od presudnog značaja.
Podsetimo, prvi radovi na izgradnji brze saobraćajnice „Osmeh Vojvodine“ počeli su polovinom decembra.
Saobraćajnica „Osmeh Vojvodine“ biće duga oko 186 kilometara i od Bačkog Brega do Vrbasa stizaće se oko 50 minuta, a od Vrbasa do Srpske Crnje za sat i deset minuta.
Brza saobraćajnica je projektovana za brzinu od 100 kilometara na sat.
Na delu trase, od Sombora do Kikinde, planirana je izgradnja 46 mostova (preko kanala i prolaza za put), 34 nadvožnjaka, pet podvožnjaka i 35 propusta. Na trasi brze saobraćajnice planirana je izgradnja 12 petlji: Sombor, Kljajićevo, Sivac, Crvenka, Kula, Vrbas Zapad, Vrbas Sever, Vrbas Istok, Vrbas E75, Srbobran Sever, Turija i Kikinda Istok. Planirana je izgradnja i 13 površinskih kružnih raskrsnica.
Ministar građevinarstva Goran Vesić izjavio je ranije da ta brza saobraćajnica nije važna samo za Srbiju i naše građane već i za Mađare i Rumune, budući da će biti priključena na mrežu mađarskih i rumunskih auto-puteva i saobraćajnica. Vesić je rekao da ćemo prekategorizacijom i proširenjem graničnog prelaza Bački Breg i završetkom auto-puta sa mađarske strane biti priključeni na auto-put Budimpešta – Pečuj kod Mohača.
(Pančevac/TV Pink)