NOPS: Potrošači sve više čitaju „sitna slova“ – i to je odlična stvar

18:00

26.08.2024

Podeli vest:

pexels

U Srbiji raste svest potrošača o ekološkim i etičkim standardima i oni imaju sve veću važnost prilikom kupovine, pokazuje anketa koju je sprovela Nacionalna organizacija potrošača Srbije (NOPS).

U Srbiji raste svest potrošača o ekološkim i etičkim standardima i oni imaju sve veću važnost prilikom kupovine, pokazuje anketa koju je sprovela Nacionalna organizacija potrošača Srbije (NOPS).

Čak 60 odsto smatra značajnim podatak o smanjenju veštačkih aditiva u proizvodima i njihovoj zameni prirodnim sastojcima.

U prodavnicima je sve više namirnica sa različitim oznakama, neke ukazuju da je reč o proizvodu organskog porekla, druge da je u pitanju ekološki održiv način proizvodnje uz poštovanje prava radnika ili da se radi o veganskoj namirnici. I potrošači u našoj zemlji prate evropske standarde i određeni sertifikati sve više postaju simbol kvaliteta i u Srbiji, pišu Novosti.

U Srbiji raste svest potrošača o ekološkim i etičkim standardima i oni imaju sve veću važnost prilikom kupovine, pokazuje anketa koju je sprovela Nacionalna organizacija potrošača Srbije (NOPS).

Čak 60 odsto smatra značajnim podatak o smanjenju veštačkih aditiva u proizvodima i njihovoj zameni prirodnim sastojcima.

U prodavnicima je sve više namirnica sa različitim oznakama, neke ukazuju da je reč o proizvodu organskog porekla, druge da je u pitanju ekološki održiv način proizvodnje uz poštovanje prava radnika ili da se radi o veganskoj namirnici. I potrošači u našoj zemlji prate evropske standarde i određeni sertifikati sve više postaju simbol kvaliteta i u Srbiji, pišu Novosti.

Vučić o litijumu: „Nemojte da obmanjujete dobre ljude. Laž do laži“ FOTO
Uglavnom oko 35 odsto kupaca u našoj zemlji smatra da je neka oznaka relevantna, a otprilike isto toliko ispitanika ima potpuno suprotno mišljenje da sertifikat nema nikakvu važnost. Prema rezultatima ankete, organski sertifikat Ministarstva poljoprivrede Republike Srbije je relevantan za većinu potrošača, odnosno za 38 odsto od ukupnog broja ispitanika.

Studija koja je rađena u svetu iz 2020. godine otkrila je da 80 odsto ispitanika uzima u obzir održive sertifikate, čak i pri odabiru brendova u tekstilnoj industriji. Takođe, istraživanje koje je sproveo Svetski ekonomski forum pokazalo je da 65 odsto kupaca želi da pravi održivije izbore, ali im često nedostaju jasne i verodostojne informacije koje bi im pomogle u tome. Podaci ukazuju da potrošači više vole proizvode sa jasnim i transparentnim ekološkim oznakama, što povećava njihovo poverenje i spremnost da ih kupe.

(Bizportal)

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre postavljanja komentara, molimo pročitajte i složite se sa uslovima korišćenja


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.