TOREL: Fijatov brend prelazi isključivo na električna vozila

20:30

19.11.2024

Podeli vest:

pexels

Fiatov visokoperformansni brend prelazi na isključivo električna vozila.

Abarth, poznat po modifikovanju Fiatovih automobila, završava eru motora sa unutrašnjim sagorevanjem.

Italijanski brend je saopštio da više neće lansirati nove modele sa ovim pogonom, što je odluka nametnuta visokim porezima koje sve veći broj kupaca u Evropi mora da plaća za automobile sa motorima na fosilna goriva.

Govoreći za časopis Autocar, Gaetano Torel, direktor za Fiat i Abarth Evropu, objasnio je razloge iza ove drastične promene.

Naveo je da u Italiji vlasnici automobila sa emisijom od 180 g/km CO₂, poput popularnih sportskih modela, plaćaju godišnji porez od 1.000 do 2.000 evra.

Sa druge strane, potpuno električni automobili ne podležu ovom porezu i nude slične performanse bez kompromisa – barem prema njegovim rečima.

Zaključak Abartha?

– Mislim da je bolje nuditi električne automobile – izjavio je Torel.

Zbog toga će ubuduće lansirati isključivo električne modele visokih performansi.

Iako će Fiatova najnovija generacija modela 500 dobiti hibridnu verziju 2026. godine, Abarth neće raditi na verziji sa poboljšanim performansama jer tehnologiju hibrida smatraju kompromisnom.

Sa malim benzinskim motorom, teško bi postigli značajno povećanje snage koje bi opravdalo korišćenje amblema „škorpiona“.

Takođe, Abarth nema planove za razvijanje potpuno novog, samostalnog modela. Torel je objasnio da je Abarth uvek bio fokusiran na unapređivanje postojećih automobila.

Nakon sportskih derivata modela 500e i 600e, treći električni model visokih performansi verovatno će biti baziran na modelu Grande Panda, a planiran je za 2027. godinu, piše B92.

Karlos Tavares, izvršni direktor Stellantisa, nedavno je izjavio da brendovi koji imaju poteškoća unutar ovog automobilskog konglomerata imaju samo nekoliko godina da spasu svoj položaj.

Iako nije konkretno spomenuo Abarth ili druge kompanije, naglasio je da će značajne odluke biti donete u naredne 2-3 godine.

U međuvremenu, Maserati, Lancia i druge marke automobila u okviru Stellantisa imaju finansijsku podršku do 2026. godine, što znači da nijedan brend neće biti ukinut ili prodat pre 2027.

(Bizportal)

STALA POTRAŽNJA: Stelantis obustavlja proizvodnju “fijata 500” na 4 nedelje

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre postavljanja komentara, molimo pročitajte i složite se sa uslovima korišćenja


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.