PLJUŠTE OTKAZI GENERACIJI Z Razmaženi, neprofesionalni i nespremni za posao

10:30

18.12.2024

Podeli vest:

pexels

Nedavno istraživanje pokazalo je da su kompanije nezadovoljne novozaposlenima iz generacije Z (Gen Z) i da bi u budućnosti mogle izbegavati zapošljavanje nedavnih diplomaca.

Generacija Z počinje da ulazi na tržište rada koje nije u potpunosti spremno za njih. Dok se mnogi nedavni diplomci suočavaju sa pritužbama na to kako se uklapaju u radno okruženje, poslodavci izražavaju sve veću neodlučnost u zapošljavanju ove generacije, pokazuje izveštaj platforme za obrazovanje i karijerno savetovanje Intelligent.

Istraživanje, koje je sprovedeno na uzorku od skoro 1.000 menadžera za zapošljavanje, otkrilo je da je svaki šesti poslodavac nevoljan da zaposli pripadnike generacije Z, uglavnom zbog njihove reputacije da su „viđeni kao razmaženi” i „lako uvredljivi.”

Više od polovine ispitanika navelo je da ova generacija, koja obuhvata ljude rođene između 1997. i ranih 2010-ih, nema snažnu radnu etiku, ima problema sa komunikacijom, loše podnosi kritiku i generalno nije spremna za zahteve radnog mesta.

Holi Šrot, viša predavačica na Poslovnoj školi Has Univerziteta Kalifornija u Berkliju, objasnila je da je fokus generacije Z na vannastavnim aktivnostima kako bi povećali konkurentnost prilikom upisa na fakultet, umesto sticanja radnog iskustva, doveo do „nerealnih očekivanja” o radnom okruženju i odnosima sa nadređenima.

– Oni (generacija Z) ne znaju osnovne veštine socijalne interakcije sa klijentima, mušterijama i kolegama, kao ni poslovni bonton – rekla je Šrot za Euronews Next putem mejla.

– Zbog toga je na kompanijama da pravilno uvedu novog zaposlenog u posao i pruže dovoljno obuke. Pored toga, šef mora delovati kao mentor, a ne samo kao menadžer – dodala je.

Zašto kompanije otpuštaju radnike iz generacije Z?

Oko šest od deset kompanija obuhvaćenih istraživanjem navelo je da su ove godine otpustili nedavnog diplomca kojeg su zaposlili.

Neki od razloga za ove odluke uključuju nedostatak motivacije kod zaposlenih, neprofesionalno ponašanje i loše komunikacione veštine, između ostalog.

– Mnogi nedavni diplomci mogu imati poteškoća sa ulaskom na tržište rada prvi put, jer to može biti veliki kontrast u odnosu na ono na šta su navikli tokom obrazovanja. Često nisu spremni za manje strukturisano okruženje, dinamiku radne kulture i očekivanje samostalnog rada – izjavio je Hju Ngujen, glavni savetnik za obrazovanje i razvoj karijere platforme Intelligent.

– Iako mogu imati teorijsko znanje sa fakulteta, često im nedostaje praktično, realno iskustvo i meke veštine potrebne za uspeh u radnom okruženju – dodao je.

Menadžeri za zapošljavanje takođe su naveli da se neki radnici iz generacije Z teško nose sa radnim obavezama, često kasne, a ne oblače se i ne komuniciraju na odgovarajući način.

Poseban izveštaj iz aprila otkrio je da su radnici iz generacije Z previše oslonjeni na roditeljsku pomoć tokom traženja posla.

Prema istraživanju koje je sprovela ResumeTemplates na uzorku od skoro 1.500 mladih tražilaca posla, 70 odsto njih priznalo je da traži pomoć roditelja u procesu zapošljavanja.

Čak 25 odsto njih dovelo je roditelje na razgovore za posao, dok su mnogi drugi dozvolili roditeljima da podnose prijave i pišu biografije umesto njih.

Kako do posla kao nedavni diplomac?

Kako bi poboljšali šanse za zapošljavanje, poslodavci ističu da su neke od najvažnijih osobina koje traže inicijativa i pozitivan stav.

Menadžeri takođe cene praktično iskustvo, bilo kroz prakse ili poslove, a u nešto manjoj meri i odgovarajuće prisustvo na društvenim mrežama, kao i izbegavanje političkih diskusija.

– Nedavni diplomci koji počinju svoj prvi posao treba da pokažu profesionalizam, ne kroz slepo pridržavanje zastarelih normi, već kroz poštovanje i posvećenost radu – rekao je Ngujen.

Šrot je dodala da, iako su poslodavci trenutno nevoljni da zapošljavaju generaciju Z zbog veće stope otpuštanja i izazova u njihovoj integraciji, oni i dalje čine preko 25 odsto radne snage.

– Kao rezultat toga, kompanije moraju da ulože više novca i vremena u obuku, a njihovi pripadnici generacije Z će napredovati – zaključila je.

(Bizportal)

BUDUĆI PENZIONERI OVO MORAJU DA ZNAJU! PIO Fond ima važno obaveštenje

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre postavljanja komentara, molimo pročitajte i složite se sa uslovima korišćenja


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.