ZAVRŠEN DRUGI „STE(A)M IZAZOV”: Đaci pokazali vrhunsko znanje

19:00

22.03.2025

Podeli vest:

Ministarstvo prosvete

Proglašeni su pobednici čija su rešenja za primenu nauke, tehnologije, inženjerstva, umetnosti i matematike, odnosno STE(A)M disciplina za rešavanje lokalnih problema, odabrana kao najbolja u konkurenciji osam timova, saopštio je danas UNDP.

STE(A)M izazov organizuje Program Ujedinjenih nacija za razvoj (UNDP), u partnerstvu sa Ministarstvom prosvete i Fondacijom Petlja.

Pobedili su RePET3D iz Tehničke škole Pirot, Trashformers iz Palanačke gimnazije, Smartanci iz Tehničke škole Rade Metalac iz Leskovca i Gimnazija eko tim (GET) iz Gimnazije Vrnjačka Banja.

Finale je održano u Palati Nauke u Beogradu.

Tim RePET3D iz Pirota osmislio je rešenje za smanjenje plastičnog otpada i podsticanje održivog korišćenja resursa, dok tim Trashformers iz Smederevske Palanke problem nepravilnog odlaganja otpada u školskom dvorištu rešava kroz inovativan i interaktivan pristup.

Smartanci iz Leskovca osmislili su inovativan način za povećanje energetske efikasnosti i smanjenje nepotrebne potrošnje električne energije kroz primenu pametnog uličnog osvetljenja.

Gimnazija eko tim (GET) iz Vrnjačke Banje odlučio je da unapredi turističku ponudu kroz mapiranje i obeležavanje postojećih staza za biciklizam, brzo hodanje, trčanje i šetnju u okolini Vrnjačke Banje, kreiranjem interaktivne aplikacije koja će omogućiti korisnicima da otkriju nove rute i dobiju informacije o njihovoj dužini, težini savladavanja, mestima za odmor, izvorima vode, kao i o lokalnoj flori i fauni.

Načelnica Odeljenja za poslove srednjeg obrazovanja i vaspitanja i obrazovanja odraslih u Ministarstvu prosvete Marija Krneta čestitala je pobednicima STE(A)M izazova i pohvalila ideje i zalaganje svih učesnika.

„Ovo je prilika da učenici pokažu timski duh, usvoje nova znanja i veštine, i praktično primene znanja iz nekoliko predmeta. Takođe, važno je naglasiti da su ovako kvalitetni projekti rezultat saradnje učenika i njihovih nastavnika. Nastavnici koji na ovaj način rade sa učenicima sem unapređivanja sopstvenog rada mogu i da razmenjuju svoja iskustva i ideje iz različitih oblasti“, rekla je Krneta.

„STE(A)M izazov” je organizovan u okviru projekta „Izgradnja ključnih računarskih kompetencija – ka radnoj snazi budućnosti”, koji sprovodi Program Ujedinjenih nacija za razvoj (UNDP), u partnerstvu s Ministarstvom prosvete i Fondacijom „Petlja”, uz podršku Vlade Republike Srbije.

Na konkurs, raspisan u oktobru 2024. godine, prijavio se ukupno 31 školski tim iz Srbije. Uz podršku nastavnika, timovi učenika su identifikovali problem u svojim lokalnim sredinama i za njegovo rešavanje osmislili inovativna rešenja koja se baziraju na upotrebi podataka i primeni STE(A)M disciplina, kao i tehnologija poput veštačke inteligencije, blokčejna i robotike.

Četiri pobednička tima su nagrađena jednodnevnom posetom relevantnim akterima startap ekosistema u Beogradu. Takođe, učenici i učenice članovi pobedničkih timova, kao i nastavnici i nastavnice dobili su vaučer za kupovinu kompjuterske opreme u iznosu od 500 dolara za svakog člana tima. Ostala četiri tima su dobila vaučere u iznosu od po 300 dolara, što je obezbeđeno kroz regionalni projekat „Klimatski paket” koji sprovodi UNDP Srbija.

(Pančevac/Z.St)

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre postavljanja komentara, molimo pročitajte i složite se sa uslovima korišćenja


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.