Mini automobili: Ova kola Italijani voze bez dozvole
Namenjeni najčešće studentima, adolescentima i menadžerima, mini automobili su sve češće viđeni na ulicama italijanskih gradova. Često nazvani i mikro automobilima, vode računa o ekologiji, i moguće ih je lako voziti i bez klasične vozačke dozvole.
Mini automobili su kola za grad – „city car“ koja je moguće voziti bez klasične vozačke dozvole, ali je potrebna licenca za vožnju motora kategorije L1 koji mogu da dostignu maksimalnu brzinu od 45 km do 80 km na sat sa zapreminom manjom ili jednakom od 50 cm3 ukoliko se radi o vozilima sa unutrašnjim sagorevanjem ili sa snagom manjom ili jednakom od 4 KW za električne motore.
Прикажи ову објаву у апликацији Instagram
Vrlo mali i izuzetno laki za rukovanje ovi mini automobili koji su kategorisani kao četvorocikli, omiljeno su prevozno sredstvo italijanskih studenata i adolescenata koji potiču iz dobrostojećih porodica, jer njihova cena dostiže i do 14.000 evra a namenjeni su samo za gradsku vožnju.
Vrlo su praktični za upotrebu, lako se parkiraju i idealni su za grad jer ih je moguće svuda parkirati.
Još pre deset godina „reno twizy“ je izazvao iznenađenje kada se pojavio na evropskim ulicama jer je izgledao kao velika igračka sa dva stisnuta sedišta, a prvi grad u Italiji u kome je počeo masovno da se vozi je Milano.
Danas „Stellantis“ nudi tri takva modela marke „sitroen“, „opel“ i „fijat“.
Прикажи ову објаву у апликацији Instagram
Ovi automobili su namenjeni isključivo gradskoj vožnji, a svetski eksperti smatraju da će narednih godina doživeti ogromnu ekspanziju te će ostvarivati zaradu od 100 milijardi evra do 2030. godine. Ovi lagani, mali automobili, koji voze na dizel, benzin – dok se poslednjih godina sve više traže oni električni, mogli bi, s obzirom da se smatraju četvorociklima, da zamene skutere ili prave mini automobile koji za razliku od ovih mogu da se voze i van gradskih ulica.
Moguće je kupiti ih u zatvorenoj, klasičnoj verziji, kao i otvorene, sa jednim sedištem ili dodatnim za putnika, a brzina ne može da pređe 80 kilometara na sat (u zavisnosti od toga kojoj klasifikaciji četvorocikla pripadaju).
Često ih definišu kao hir razmaženih studenata s obzirom da se njihove cene kreću od 10.000 do 14.000 a nije ih moguće voziti van grada, koristiti za duža putovanja, prevoziti više od jedne do dve osobe sa ograničenim prostorom za prtljag.
Alternativa je iznajmljivanje ovih električnih automobila na duži period a cena uključuje osiguranje kao i tehničke preglede.
Ipak u poslednje vreme ovi mali automobili koji imaju tablice u obliku kvadrata samo na zadnjem delu vozila, preplavile su milanske ulice a onima koji to sebi mogu da priušte, tržište nudi razne marke i stilove: „estrima biro“, „citroen ami“, „opel rocks-e“, „fiat topolino“, „tazzaruby minimax“, „silence 04“, „xew yoyo“, „microlino“, „mobilize duo“, „city transformer“.
(Pančevac/RTS)