Žisel od petka do nedelje: Pogledajte ko su nagrađeni
„Suncokreti” nagrađenih sa „Žisel 2024” odlaze širom regiona – od Banatskog Brestovca, preko Pančeva i Sente, Beograda i Niša, pa sve do Slovenije i Makedonije. A za posetioce čeka veliki broj izložbi, smotra knjiga, razgovori o fotografiji, a i druženje na koncertima i uz kotlić.
08:55
01.08.2024
Podeli vest:
Tajne nema na festivalu fotografije i filmova posvećenih životu sela „Žisel”. I pre početka, kao i do sada, objavljeni su dobitnici nagrada. „Zlatni suncokret” za kolekciju fotografija „Svi na frezu”, „Krunjač 2” i „Savremeni Božić u Banatu” na 52. Salonu umetničke fotografije pripao je već etabliranom fotografu amateru Zdravku Simijonoviću iz Banatskog Brestovca.
54. Međunarodni festival amaterskog filma „Žisel 2024”-
– Gran-pri festivala – Drago Latinović (Futog) za film „Cvetanje”.
– „Zlatni suncokret” – Petra Lukić Jović (Centar za vizuelne komunikacije „Kvadrat”, Beograd) za film „Poslednja stanica”.
– „Srebrni suncokret” – Božidar Kunstelj (Maribor, Slovenija) za film „Zarek”.
– „Bronzani suncokret” – Dime Talevski (Bitolj, Severna Makedonija) za film „Povratnikot” („The Returnee”).
Specijalne nagrade
– „Zlatni suncokret” za najbolju režiju – Emilija Bastajić (Kupinovo) za film „Jedan poseban svet”.
– „Zlatni suncokret” za najbolji scenario – Luka Stefanov, Aljoša Dakić i Jovan Cvjetićanin (Pančevo) za film „Vumarlik 2: Skupljači kamena”.
– „Zlatni suncokret” za najbolju kameru – Vladan Iličković, Miroslav Mitić, Ivan Mančić i Milan Kostadinović (Niš) za film „Džurdžil”.
Drugu nagradu, to jest „Srebrni suncokret” osvojio je Jaroslav Kralik iz Kovačice, dok „Bronzani suncokret” ide u ruke Dragana Lapčevića iz Beograda. U konkurenciji pojedinačnih fotografija žiri u sastavu: Maja Stošić, Branislav Brkić i Milan Živković (majstori fotografije) i Radenko Bošković, delegat Foto-saveza Srbije, odlučio je da dodeli samo „Zlatni suncokret” Mini Delić iz Sente za ostvarenje „Novogodišnje ukrašavanje”.
Nagrada i za mlade Pančevce
Kada je reč o filmu, „najglavnija” nagrada, to jest gran-pri koji se dodeljuje samo u ovoj konkurenciji, na 54. Međunarodnom festivalu amaterskog filma ide u ruke Draga Latinovića iz Futoga za osgvarenje „Cvetanje”. Drago je inače već dragi i stari učesnik festivala u Omoljici, a ovom nagradom obeležava na neki način i deceniju od kada je dobio gran-pri za film „Hvala ti”.
52. Salon umetničke fotografije
Kolekcija fotografija
– „Zlatni suncokret” – Zdravko Simijonović (Banatski Brestovac) za fotografije: „Svi na frezu”, „Krunjač 2” i „Savremeni Božić u Banatu”.
– „Srebrni suncokret” – Jaroslav Kralik (Kovačica) za fotografije „Uzdin”, „Brčkanje”, „Posle nevremena” i „Čerge”.
– „Bronzani suncokret” – Dragan Lapčević (Beograd) za fotografije: „Uspon 95”, „Pred šišanje” i „Andrija i Danica”.
– Pohvala – Jovan Đikić (Sombor) za fotografije: „Idemo na romsko veče”, „Romsko veče – drugari” i „Romsko veče XXV”.
– Pohvala – Olivera Uzelac (Novi Sad) za fotografije: „Portret”, „Staro i novo” i „Narodni običaji”.
Pojedinačne fotografije
– „Zlatni suncokret” – Mina Delić (Senta) za fotografiju „Novogodišnje ukrašavanje”.
Prva nagrada, to jest „Zlatni suncokret” u konkurenciji 28 filmova pripao je Petri Lukić Jović iz Centra za vizuelne komunikacije „Kvadrat” u Beogradu za ostvarenje „Poslednja stanica”. Reč je o kratkometražnom filmu snimljenom kao omaž mestu u kojem ja Petra provela detinjstvo. Kako je izjavila, „on nije samo priča o gubitku, već i o trajanju, o snazi prijateljstva i lepoti detinjstva koje će zauvek ostati deo naše suštine, nezavisno od promena u spoljašnjem svetu”.
Nagrada za najbolju kameru za film „Džurdžil“
Žiri u sastavu: Miroslav Savković (profesor FDU), Vladimir Anđelković (predsednik Centra amaterskog filma Srbije), dr Goran Matić (univerzitetski profesor) i dr Marko Stojanović (muzejski savetnik u Etnografskom muzeju u Beogradu) odlučio je i da specijalni „Zlatni suncokret” za scenario dobiju mladi Pančevci Luka Stefanov, Aljoša Dakić i Jovan Cvjetićanin za film „Vumarlik 2: Skupljači kamena”. Prvi deo je već pokupio nekoliko nagrada, pa i Etnografskog muzeja, u toku 2023. godine, a mlada ekipa autora je prva filmska znanja sticala u Regionalnom centru za talente „Mihajlo Pupin”.
Od izložbi do kotlića
A i hodnik Doma kulture „Vuk Karadžić” u Omoljici u petak, 2. avgusta, moraće da posluži kao izložbeni prostor, jer će na istom mestu, istovremeno, u 20 sati, biti otvoreno šest postavki fotografija. Pored 105 fotografija 87 nagrađenih i odabranih autora na „Žiselu”, publika će moći da vidi i izložbu Danila Cvetanovića, Ljubinka Kožula i Dragoslava Mirkovića „Arhiva fotografije 2024”, Svetlane Dingarac „Tvrđave i stari gradovi na teritoriji Srbije”, Rajka R. Karišića „3ima u kvadratu”, Miloša Cvetkovića Cveleta „Pozorište” i Dušana Milovanovića „Crno-bela nerealnost”.
Prva projekcija nagrađenih filmova biće priređena u subotu uveče, a druga u nedelju. Ko bi da pita nešto žiri, može to uraditi u nedelju u 19 sati, a ko bi da se druži sa autorima i poznanicima i da vidi kako Omoljica živi tokom ovih letnjih dana, može da uživa i u koncertima koji će biti priređeni svako veče. Bez kotlića ne može, pa će i njega biti. Iako neki tvrde da, kao ni sve ostalo, ni „Žisel” više nema stari šmek, ne zaboravite da je to ipak jedan od najdugovečnijih festivala foto i video amaterskog stvaralaštva u Srbiji, jer traje od 1971. godine, a da atmosfera zavisi od svih nas.
„Suncokreti” nagrađenih sa „Žisel 2024” odlaze širom regiona – od Banatskog Brestovca, preko Pančeva i Sente, Beograda i Niša, pa sve do Slovenije i Makedonije. A za posetioce čeka veliki broj izložbi, smotra knjiga, razgovori o fotografiji, a i druženje na koncertima i uz kotlić.
„Suncokreti” nagrađenih sa „Žisel 2024” odlaze širom regiona – od Banatskog Brestovca, preko Pančeva i Sente, Beograda i Niša, pa sve do Slovenije i Makedonije. A za posetioce čeka veliki broj izložbi, smotra knjiga, razgovori o fotografiji, a i druženje na koncertima i uz kotlić.
„Suncokreti” nagrađenih sa „Žisel 2024” odlaze širom regiona – od Banatskog Brestovca, preko Pančeva i Sente, Beograda i Niša, pa sve do Slovenije i Makedonije. A za posetioce čeka veliki broj izložbi, smotra knjiga, razgovori o fotografiji, a i druženje na koncertima i uz kotlić.
„Suncokreti” nagrađenih sa „Žisel 2024” odlaze širom regiona – od Banatskog Brestovca, preko Pančeva i Sente, Beograda i Niša, pa sve do Slovenije i Makedonije. A za posetioce čeka veliki broj izložbi, smotra knjiga, razgovori o fotografiji, a i druženje na koncertima i uz kotlić.
„Suncokreti” nagrađenih sa „Žisel 2024” odlaze širom regiona – od Banatskog Brestovca, preko Pančeva i Sente, Beograda i Niša, pa sve do Slovenije i Makedonije. A za posetioce čeka veliki broj izložbi, smotra knjiga, razgovori o fotografiji, a i druženje na koncertima i uz kotlić.
„Suncokreti” nagrađenih sa „Žisel 2024” odlaze širom regiona – od Banatskog Brestovca, preko Pančeva i Sente, Beograda i Niša, pa sve do Slovenije i Makedonije. A za posetioce čeka veliki broj izložbi, smotra knjiga, razgovori o fotografiji, a i druženje na koncertima i uz kotlić.
„Suncokreti” nagrađenih sa „Žisel 2024” odlaze širom regiona – od Banatskog Brestovca, preko Pančeva i Sente, Beograda i Niša, pa sve do Slovenije i Makedonije. A za posetioce čeka veliki broj izložbi, smotra knjiga, razgovori o fotografiji, a i druženje na koncertima i uz kotlić.
„Suncokreti” nagrađenih sa „Žisel 2024” odlaze širom regiona – od Banatskog Brestovca, preko Pančeva i Sente, Beograda i Niša, pa sve do Slovenije i Makedonije. A za posetioce čeka veliki broj izložbi, smotra knjiga, razgovori o fotografiji, a i druženje na koncertima i uz kotlić.
„Suncokreti” nagrađenih sa „Žisel 2024” odlaze širom regiona – od Banatskog Brestovca, preko Pančeva i Sente, Beograda i Niša, pa sve do Slovenije i Makedonije. A za posetioce čeka veliki broj izložbi, smotra knjiga, razgovori o fotografiji, a i druženje na koncertima i uz kotlić.
„Suncokreti” nagrađenih sa „Žisel 2024” odlaze širom regiona – od Banatskog Brestovca, preko Pančeva i Sente, Beograda i Niša, pa sve do Slovenije i Makedonije. A za posetioce čeka veliki broj izložbi, smotra knjiga, razgovori o fotografiji, a i druženje na koncertima i uz kotlić.
Sara Ristov se istakla u solo nastupu s pom-pom rekvizitima, osvojivši treće mesto, dok je u paru sa Nevenom Okukom osvojila još jednu bronzanu medalju.