Lučić: Spremni smo za 5G mrežu, bićemo lideri u promenama

18:00

03.10.2024

Podeli vest:

Printscreen/RTV Pančevo/Lice nacije
Printscreen/RTV Pančevo/Lice nacije

Direktor „Telekom Srbije“ Vladimir Lučić izjavio je da je ta kompanija i tehnološki i finansijski spremna za 5G mrežu, kao i da će biti lider u promenama koje ta tehnologija donosi i jedna od kapija kroz koju u Srbiju stiže veštačka inteligencija (AI). 

On je u autorskom tekstu za list „Politika“ rekao da AI revolucioniše telekomunikacionu industriju nudeći inovativna rešenja koja poboljšavaju efikasnost, bezbednost i zadovoljstvo korisnika.

„Eksperti Telekoma razvijaju projekte primene AI za poboljšanje naših usluga. Potencijal AI da personalizuje usluge, predviđa potrebe kupaca i pojednostavljuje podršku znatno je pojačan brzinom 5G mreže. Želimo da budemo provajder koji stvara nove poslovne mogućnosti za brojne industrije i sektore usluga, zabave i sporta“, rekao je Lučić.

Podseća da je „Telekom“ obezbedio kapital, instalirao stanice, da završava snažnu optičku mrežu i da samo čeka da se zaokruži regulatorni okvir pa da se startuje sa 5G tehnologijom.

Prema njegovim rečima, Srbija će biti među trećinom država u svetu pokrivenih 5G mrežom, a očekuje se i da će do 2028. godine 85 odsto svetske populacije uživati blagodeti nove mreže.

„U Srbiju 5G mreža dolazi, rekao bih,u pravo vreme, jer stiže sve više servisa zasnovanih na veštačkoj inteligenciji (AI) koji omogućavaju da 5G pravi razliku za korisnike. Mnogi će, verujem, biti fascinirani prilikom da za šest sekundi ‘skinu’ omiljeni film na svoj mobilni uređaj. Mreža 5G donosi nezamislivo korisničko iskustvo“, rekao je Lučić.

Kako ističe 5G mreža, u kombinaciji sa AI, proširenom realnošću i mašinskim učenjem postaje platforma za neograničene inovacije i alat koji će promeniti industriju, polojoprivredu, zdravstvo i telemedicinu, logistiku, bezbednost, nauku, obrazovanje, organizaciju gradova, korišćenje automobila.

Ističe da 5G mreža ima potencijal da pomogne transformaciju preduzeća ka većoj efikasnosti i da, s druge strane, individualnim potrošačima obezbedi više informacija brže nego ikada ranije.

(Pančevac)

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre postavljanja komentara, molimo pročitajte i složite se sa uslovima korišćenja


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.