FONDACIJA ZA OBRAZOVANJE ROMA UNAPREĐUJE SREDNJOŠKOLSKO OBRAZOVANJE Uvodi se mentorski program pomoći učenicima u borbi protiv diskriminacije
Obrazovanje je izuzetno važno, a napori koje vlada Srbije i Ministarstvo prosvete ulažu čini da se distinkcija romske i ne romske populacije dece smanji i svede na minumum, istakla je ministarka prosvete Slavica Đukić Dejanović.
„Ne možemo a da ne pomenemo pedagoške asistente, do sada smo angažovali 251 pedagoškog asistenta čiji se rad zapravo preklapa sa radom mentora. Ono što je za nas jako važno je to da je pedagoški asistent neko ko razume dušu deteta kome je posvećen. Upravo ono što je u uvodu rečeno da mentor znači za mladog čoveka u oblikovanju njegove ličnosti, u usmeravanju njegove psihičke energije na prave ciljeve, negovanju empatije, negovanju sistema vrednosti, negovanja odnosa prema radu, prema učenju i prema celoživotnoj potrebi da se obrazuje i živi dostojanstveno, temelji svega toga se u period ranog razvoja dece mladih i zbog toga hvala pedagoškim asistentima kojih trenutno ima 271 u Srbiji. Institualizacija mentorstva kod nas kad imamo već pedagoške asistente zahteva prosto da nema nastavnika i učitelja u bilo kom nivou obrazovanja koji jedan deo posvećuje romskoj deci koja su u posebnim potrebama bilo koje kategorije“, rekla je Slavica Đukić Dejanović, ministarka prosvete.
Ministar Žigmanov istakao je da je Institut mentora važan kao podrška onima koji se obrazuju i dolaze iz marginizovanih grupa kao što su Romi .
„Petnaest godina postojanja ovog instituta u našem obrazovnom sistemu može biti više nego dobar povod da se o toj temi porazgovara, da vidimo šta je ono čime se možemo pohvaliti kada je u pitanju realizacija ovog projekta, i na konto toga šta sve može biti dodatni iskorak kada je u pitanju pre svega institualizacija ovog i više nego važnog načina da se osnaže učenici, u ovom slučaju romske nacionalnosti, da uspešno završe srednjoškolsko obrazovanje“, rekao je Tomislav Žigmanov, ministar za ljudska i manjiska prava i socijalni dijalog.
Mentori učenika su profesori, pedagozi, psiholozi koji su od strane direktora škole imenovani za rad sa učenicima. Cilj rada sa ovom grupom srednjoškolaca je da se smanji procenat odustajanja od školavanja, što se pokazalo kao uspešno jer je taj procenat sa 7 smanjen na 2,4 odsto. Sama tranzicija iz osnovne u srednju školu je za sve učenike teška, a posebno za učenike koji su pripadnici manjinskih i osetljivih grupa. Projekat obuhvata praktičnu pomoć učenicima koja je neophodna za borbu protiv diskriminacije i za stvaranje uslova u kojima Romi i Romkinje imaju pristup kvalitetnom obrazovanju ali i veće mogućnosti pri zapošljavanju.
(Pančevac)
HUMANITARNA MANIFESTACIJA DAN JABUKE U JABUCI: Prikupljeno 220.000 dinara za lečenje Kristijana