VUČIĆ OBIŠAO RADOVE NA VIJADUKTU KOD VRBASA

Možemo da računamo da za godinu dana otvorimo celu prugu i vozimo se do Subotice,rekao je predsednik Srbije, koji je dobio obećanje od kineskih izvođača da će pruga do kraja 2024. biti spremna.

11:36

21.12.2023

Podeli vest:

Printscreen/RTV Pink

Predsednik Aleksandar Vučić obilazi završne radove na vijaduktu kod Vrbasa.

Predsednik Vučić stigao je na gradilište i razgovara sa izvođačima radova, koji su mu odmah na početku čestitali na velikom uspehu na izborima.

– Ja sam srećan, a srećni su svi. A Igora Mirovića nisam video u životu da je nekoga tako pohvalio. Znači, mi možemo da računamo da za godinu dana otvorimo celu prugu i vozimo se do Subotice – kazao je Vučić, koji je dobio obećanje od kineskih izvođača da će pruga do kraja 2024. biti spremna.

 

Otvaranje pruge u decembru 2024. godine

– Mene zanima da li je otvaranje decembar – dodao je Vučić.

– Od Beograd do Subotice moći će da se stigne za sat i 15 minuta. Nekada smo Beograd – Novi Sad putovali, kao sada Beograd – Subotica. Ovo su neverovatne stvari. U decembru 2024. će pustiti u rad, za godinu dana – naveo je predsednik.

 

Do Budimpešte za dva sata i 40 minuta

– Mađari će završiti 2026. godine, u nečemu i mi da budemo brži od zemalja EU. Kada bude sve urađeno, do Budimpešte će se stizati za dva sata i 40 minuta – istakao je Vučić.

– Ovo su stvari koje menjaju lice Srbije, dovodi investitore, turiite… To je potpuno nova zemlja. Sve što radite i gradite, to vas primorava da radite još više i brže. Samo Soko nam je prevezao 3,1 milion putnika. Koristimo železnicu 10 puta više – kaže predsednik.

– Ljudi će imati sve više novca, živeti sve bolje, zato moramo da gradimo puteve i pruge – rekao je predsednik.

 

Vijadukt – najveći i najsloženiji građevinski objekat

Vijadukt u Vrbasu se nalazi na delu treće deonice međunarodne brze pruge od Beograda do Budimpešte.

Reč je o najvećem i najsloženijem građevinskom objektu, pošto će na 108 kilometara brze pruge između Novog Sada i Subotice ukupno biti izgrađeno 58 objekata.

Vijadukt u Vrbasu jedan je od četiri objekta koji će biti izgrađen iznad kanala Dunav – Tisa – Dunav (DTD).

Ukupne je dužine oko 1.417 metara i biće dvokolosečan, sa razmakom koloseka od četiri i po metra.

Svi stubovi novog železničkog vijadukta u Vrbasu su armiranobetonski, dok se čeličnim konstrukcijama premošćava ukupno osam raspona, svaki dužine 48,7 metara.

Radovi na izgradnji novog vijadukta u Vrbasu počeli su 1. jula 2022. godine i obuhvataju pripremne i zemljane radove, izradu fundamenata i stubova, izradu jarmova i pomoćnih konstrukcija, ali i montažu čelične konstrukcije preko jarmova, betoniranje kolovozne ploče, rušenje pomoćnih konstrukcija i uklanjanje rečnih jarmova, završetak zemljanih radova i radova na izradi stuba, kao i ugradnju dilatacionih spojnica, hidroizolaciju, zaštitu od korozije i ispitivanje vijadukta probnim opterećenjem.

Na izgradnji mosta u prvoj polovini decembra ove godine u toku su bili radovi na armiranju i betoniranju donje i gornje ploče, zatim armiranje revizionih staza, zavarivanje i montaža elemenata mostovske rešetke, kao i hidroizolacioni radovi.

Izgradnjom novog železničkog vijadukta u Vrbasu prugom će ovaj grad biti premošćen, čime će celokupna bezbednost saobraćaja biti podignuta na najviši nivo, kažu u srpskim železnicama.

Izgradnja brze pruge u punom jeku

Izgradnja brze pruge Novi Sad – Subotica za brzinu od 200 kilometara na sat je u punom jeku i intenzivno se gradi na velikom broju lokacija duž cele trase.

Ugovoreni rok za završetak radova je do kraja avgusta 2025, ali je planirano da radovi budu završeni do kraja 2024. godine.

Na deonici Novi sad – Subotica, kako je ranije najavljeno, biće izgrađeno 30 nadvožnjaka, 13 podvožnjaka, pet galerija, kao i po dva pešačko-biciklistička pothodnika i potporne konstrukcije uz galeriju.

Projektom je predviđena rekonstrukcija devet železničkih stanica: Novi Sad, Sajlovo, Kisač, Stepanovićevo, Zmajevo, Bačka Topola, Žednik, Naumovićevo i Subotica, kao i tri nove stanice sa staničnim kapacitetima: Rumenka, Vrbas i Lovćenac.

 

Najvažniji projekat u okviru inicijative „Pojas i put“

Pruga za velike brzine od Beograda do Budimpešte predstavlja najvažniji projekat u okviru inicijative „Pojas i put“.

Izvođač radova je kineski konzorcijum, a pruga će biti elektrificirana i opremljena savremenim signalno-sigurnosnim uređajima.

Na čitavoj deonici pruge za velike brzine Beograd – Novi Sad – Subotica – Kelebija neće biti putnih prelaza.

Nakon Kelebije, srpske pruge biće povezane sa 152 kilometra pruge u Mađarskoj, gde bi radovi trebalo da budu završeni do kraja 2025. godine.

 

(Pančevac/Novosti)

VUČIĆ I ERDOGAN RAZGOVARALI TELEFONOM: Predsednici razgovarali o važnim reginalnim i globalnim pitanjima

VAŽNA PORUKA VUČIĆA SRBIMA IZ SRPSKE

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre postavljanja komentara, molimo pročitajte i složite se sa uslovima korišćenja


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.