Penzioner se javio na telefon, pa ostao bez par hiljada evra: Evo kako da se zaštitite od prevaranata

21:00

31.07.2024

Podeli vest:

Pixabay

Penzioner iz Zadara primio je poziv koji je promenio ne sam njegov život,već i njegove porodice. Naime, njemu se osoba „sa druge strane slušalice“ predstavila kao broker, nudeći mogućnost ulaganja novca u kriptovalute. Verujući lažnom brokeru, ovaj 70-godišnjak je dao ne samo podatke svog bankovnog računa, već i podatke računa članova svoje porodice. Ubrzo nakon otkrivanja ovih podataka, sa njihovih računa je ukradeno nekoliko hiljada evra. Policijska uprava zadarska je tim povodom objavila savete kako bi građani izbegli potencijalne prevare.

Prevare su i dalje učestale, što potvrđuje i slučaj ovog zadarskog penzionera. On je, sa namerom ulaganja u kriptovalute, dao svoj novac nepoznatoj osobi koja se predstavila kao broker. Ubrzo nakon toga, penzioner je lažnom brokeru prosledio podatke svog bankovnog računa, kao i računa članova svoje porodice. Nedugo zatim, novac sa tih računa je nestao kroz transfere od nekoliko hiljada evra.

U toku je kriminalistička istraga u vezi sa ovim slučajem, saopštava Policijska uprava zadarska, koja je odlučila da savetuju građane.

– Upozoravamo građane da budu oprezni kako ne bi postali žrtve investicionih prevara. Osim što je samo ulaganje u kriptovalute rizično, postoji opasnost da ćete naići na prevarante ili postati žrtve hakerskog napada. Budite sumnjičavi, dobro se informišite i potražite nepristrasan finansijski savet pre nego što nekom date ili uložite novac – stoji na stranici PU zadarske.

Ovo su stvari koje vam uvek moraju biti sumnjive:

– Obećanja o brzoj zaradi novca bez posla;

– Poruke koje nude laku zaradu;

– Molbe za manjim donacijama ili druge načine traženja novčane pomoći;

Traženje ličnih podataka (kopija ili fotografija lične karte, bankovne kartice, PIN ili CVV broj);

– Molba da kliknete određeni link i spojite se na određeni servis, gde su obično kreirane lažne stranice za plaćanje – tipičan primer phishing e-maila;

– Nepersonalizovane poruke i poruke sa očiglednim pravopisnim i gramatičkim greškama;

– Poruke koje pozivaju na hitno preduzimanje neke radnje.

(Telegraf Biznis)

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre postavljanja komentara, molimo pročitajte i složite se sa uslovima korišćenja


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.