Barkod odlazi u istoriju? Za dve godine prestaje da se uspotrebljava
Barkod – oznaka na proizvodima, koja izgleda kao zebrine pruge, sveprisutna je poslednjih 50 godina, ali su mu sada dani odbrojani. Preciznije rečeno, reč je o periodu od dve godine nakon kojeg bi barkod trebalo da prestane da se upotrebljava.
Globalna organizacija koja nadgleda njihovu upotrebu rekla je da će moćniju alternativu trgovci imati u roku od dve godine. Pojedini prodavci pak već isprobavaju kodove nove generacije.
Novi kodovi sadrže datum prodaje, uputstva za proizvode, alergene i sastojke, kao i cene. Njihova implementacija značiće „zbogom staromodnom barkodu“, prema GS1, međunarodnoj neprofitnoj organizaciji, koja održava globalni standard za barkodove, prenosi Kliks.
Tesco je počeo da ih koristi na nekim proizvodima, a druga ispitivanja su pokazala da se otpad kvarljive hrane, kao što je perad, može smanjiti ugrađivanjem datuma prodaje u nove QR kodove, što omogućava dinamičnije sniženje cena. Coca-Cola je takođe koristila novu generaciju kodova na određenoj količini proizvoda.
Pojedini stručnjaci smatraju da su izveštaji o skorom nestanku barkoda preuranjeni, ističući da je ne postoji velika potreba za novim kodovima, a da je trošak redizajniranja ambalaže preveliki.
(B92)
PLIVANJE ZA ČASNI KRST Evo kako možete da se prijavite za Bogojavljensko plivanje