MORA DA SE NEGUJE I PAZI: Borko iz Goračića otkriva kako se pravi najbolja rakija na svetu

22:00

17.03.2024

Podeli vest:

RINA

LUČANI – Nakon što je UNESCO šljivovicu stavio na svoju listu kulturnog nematerijalnog nasleđa, emintentni svetski časopis uvrstio je takođe još jednu srpsku rakiju među najbolja pića na svetu.

Viljamovka je takođe prava kraljica među žestokim pićima, koja rame uz rame stoji sa meksičkom tekilom i škotskim viskijem. Međutim, ne bi je bilo da nema istoimene kruške od koje se i pravi. Borko Karadžić iz dragačevskog sela Goračići ovo voće uzgaja na šest ipo hektara, a 5.000 stabala čuvene kruške spremno je za cvetanje.

– Na viljamovci treba voditi računa i o rodu ali i o voćnjaku, da se održava u kondiciji kako bi svake godine dobro rađao, jer ako ako ne vodimo računa može doći od toga da rod ne bude prikadan, odnosno ne bude adekvatan sledeće sezone. Zasad kruške je kao član porodice, morate da vodite računa, da se neguje i pazi. Svakom stablu treba posebno prići i na svoj način obraditi, jer svakom treba posebna nega, kao detetu, otkrio je za RINU Borko.

Ovaj domaćin godinama se bavi i prozvodnom rakije koja je ovih dana dostigla veliku slavu. Mada, i pre eminetnog časopisa Srbi su viljamovku odavno uvrstili među svoja omiljena i najbolja pića. Ipak, proces proizvodnje rakije od ove vrste kruške nije jednostavan, a ni kratak.

– Viljamovka odležava najmanje tri godine i čeka put do konzumenata na svetsko tržište. Iz mog podruma rakija nikada nije izašla mladja od tri godine i obišla je sve kontinente, nema države gde se ne pije i sama potvrda tome je velika potražnja na domaćem i stranom tržištu, dodaje Borko.

Ono što je svim proizvođačima drago, jeste činjenica da je rakija od kruške viljamovke osim brojnih priznanja dobijenih za nebrojeno mnogo kafanskih stolova, sada dobila i jedno svetsko.

(Pančevac/Rina)

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre postavljanja komentara, molimo pročitajte i složite se sa uslovima korišćenja


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.