Predstavljena e Pisarnica – građani mogu da završe više od 2.000 poslova onlajn

22:00

31.07.2024

Podeli vest:

Ministarstvo
Ministarstvo

Građani i privredni subjekti, od danas neće više morati da čekaju u redovima već mogu onlajn, posredstvom Portala eUprava, da završe više od 2.000 poslova koje imaju sa državom i to zahvaljujući uvođenju modernog elektronskog kancelarijskog poslovanja u organe javne uprave.

Nova elektronska usluga na Portalu eUprava pod nazivom “ePisarnica” zvanično je pokrenuta  i predstavljena građanima koji su došli da na tradicionalan način podnesu zahteve na šalterima gradske opštine Novi Beograd, saopšteno je iz Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave.

Ministar državne uprave i lokalne samouprave Jelena Žarić Kovačević izjavila je da građani neće morati da troše svoje vreme već da Portal eUprava ima svoj digitalni šalter koji je korisnicima non-stop dostupan i kojem mogu lako da pristupe i na klik završe šta im treba.

Ministarka je objasnila da je građanima omogućeno da elektronski  i jednostavno podnesu zahtev preko svog mobilnog uređaja ili računara, da prate tok rešavanja predmeta i sačekaju da im rešenje ili drugi traženi dokument bude isporučen u elektronskom obliku, u njihovo eSanduče.

Kako je navela, zahvaljujući “ePisarnici” građani ne moraju da znaju tačan naziv postupka, ko je nadležan za njegovo sprovođenje, da li postoji poseban obrazac koji je potrebno popuniti i koju dokumentaciju bi trebalo dodatno predati.

Pretragom po ključnoj reči građani pronalaze željenu uslugu i započinju postupak. Portal nadležnoj instituciji prosleđuje „zahtev“, a ako je potrebno priložiti neki dokument neophodan za odlučivanje, službenik će poslati stranci obaveštenje o tome.

Sve je  brže i efikasnije, objasnila je ministar Žarić Kovačević, i dodala, da se putem iste usluge na dobijeno rešenje može  podneti žalba, ako zakon tako predviđa.

Zahvaljujući jedinstvenom broju, ne otvara se novi predmet i ne kreće sve ispočetka, a  ukoliko je potrebno, drugostepeni organ kroz sistem dobija svu dokumentaciju iz predmeta i odlučuje po žalb.

Komunikacija se odvija isključivo elektronskim putem da bi na kraju, odgovarajuće  rešenje, uverenje ili drugi akt stigao u e sanduče naPortalu eUprava građanima i privredi, a o tome korisnicima stiže obaveštenje putem mejla ili SMS poruke, rekla je Žarić Kovačević.

Ona je objasnila da jedino što građani treba da urade kako bi mogli da koriste nove pogodnosti servisa  jeste da postanu eGrađani i pozvala ih je da, ukoliko to nisu već uradili, da otvore nalog na Portalu eUprava i nabave  svoju digitalnu „ličnu kartu“ po kojoj će ih organi prepoznavati u svetu elektronskih usluga, odnosno da nabave kvalifikovan elektronski sertifikat ili sertifikat na mobilnom telefonu.

Do toga, kako je kazala, građani mogu najbrže da dođu u poštama širom Srbije.

Digitalizacija jedna od ključnih reformi

Digitalizacija ostaje jedan od ključnih reformi, rekla je ministar Žarić Kovačević, a smanjenje papirologije i elektronska razmena dokumenata doprinosi krajnjem cilju  ukidanju papira u državnoj administraciji. Modernizacija načina rada administracije podiže kvalitet usluga, a država mora biti “na dugme” dostupna korisnicima 24 sata, 7 dana u nedelji, 365 dana u godini. To je zahtev modernog doba i preduslov našeg daljeg napretka u reformskim procesima koji su započeti, rekla je ona.

Moramo da krenemo odlučnije i intenzivnije u procesdigitalizacije, da zahtevamo da što više organa nudi građanima elektronske usluge, zaključila je Žarić Kovačević.

Pored ministra državne uprave i lokalne samouprave promociji ePisarnice prisustvovali su Milan Latinović, v.d. direktora Kancelarije za informacione tehnologije i elektronsku upravu Biljana Marić, pomoćnica v.d. direktora Kancelarije za informacione tehnologije i elektronsku upravu, Violeta Jovanović, izvršna direktorka NALED-a, kao i Ivana Nikolić, predsednica gradske opštine Novi Beograd.

(RTS)

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre postavljanja komentara, molimo pročitajte i složite se sa uslovima korišćenja


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.