PITALI SMO PANČEVCE KAKO FUNKCIONIŠU LINIJE DO NASELJENIH MESTA: Evo čime su zadovoljni, ali i ko traži produženje linija i pomeranje nekih satnica

12:17

28.03.2023

Podeli vest:

Foto: MIlan Šupica

Pre nešto manje od tri godine, nakon što je prestalo da postoji preduzeće JKP „Autotransport”, nekada popularni ATP, uslugu javnog prevoza u pančevačkom gradskom i međumesnom prevozu preuzelo je novoosnovano preduzeće „Pantransport”.
Novo preduzeće formirano je u okviru javno-privatnog partnerstva u oblasti javnog prevoza između konzorcijuma domaćih prevoznika i Grada Pančeva.
Iako je bilo skepse u vezi s tim kako će sve to izgledati, ubrzo su Pančevom i naseljenim mestima počeli da krstare lepi zeleni autobusi, a ovaj grad je postao jedini čijim se ulicama kreću samo nova vozila javnog prevoza. Pritom su ona bila po modernim ekološkim standardima.
Međutim, pored udobnosti, ono što je najviše zanimalo građane naseljenih mesta, koje ovaj vid prevoza mnogo više dotiče nego one sa adresom u gradskom jezgru, bilo je da li će ostati red vožnje kao iz doba ATP-a, to jest hoće li broj polazaka zadovoljavati potrebe putnika.
Rečeno je najviše brinulo one koji žive u udaljenijim i manjim mestima. Sada, nakon tri godine, može se reći da je frekvencija polazaka ostala na ondašnjem nivou, a u nekim selima je čak i poboljšana uvođenjem novih linija.
U tom smislu svakako je najviše profitiralo Starčevo, koje je pored „četrnaestice” (saobraća na relaciji Kotež–Omoljica) i autobusa za Ivanovo i Brestovac nedavno dobilo i „sedmicu”, pa se žitelji tog mesta mogu direktno odvesti i do naselja Tesla, odnosno do veoma popularnog „Biga”.

Ne mogu da stignu s posla…

I Jabučani su pored „trojke”, koja takođe prolazi pored pomenutog tržnog centra, dobili i „sedmicu”, čime su direktno povezani i s južnom industrijskom zonom. Međutim, pre izvesnog vremena jedna grupa građana iz tog mesta, od pedesetak ljudi, potpisala je peticiju kojom se traži uvođenje polaska u određenom terminu.
Reč je o zahtevu velikog broja građana tog mesta za pomeranje pomenute linije broj 7, koja od Rafinerije ide za Jabuku, a staje kod „Popaja” u 21.20. Naime, ljudi koji su potpisali navedenu peticiju žele da autobus bude tamo u 21.30.
Tačnije, oni žele da se vreme polaska pomeri za 10 minuta, jer, kako kažu, ljudi koji rade do 21 sat ne mogu da stignu na autobus, a da zlo bude veće, sledeći imaju tek u ponoć.
Peticija je odneta u jabučku Mesnu zajednicu, odakle je prosleđena „Pantransportu”.
Iz tog preduzeća je dobijen odgovor kako je trenutno test-faza, jer su uvedene nove linije ka Glogonju.
„Iz tog razloga nije moguće pomeriti navedeni polazak za 10 minuta, jer taj isti autobus pri povratku iz Glogonja kreće u 22.30 pa bi samim tim i sledeći polazak kasnio”, saopšteno je u odgovoru.
To naravno nije zadovoljilo potpisnike peticije, pa oni i dalje očekuju da im molba bude uslišena…

Manjim selima fali poneki termin

Što se drugih mesta tiče, Glogonj je vezan za polaske ka Opovu, koji se kreću dinamikom od sat do sat i po.
Kačarevci imaju termine uglavnom na svakih 60 minuta od 4 ujutro pa do ponoći, a u špicu je to pola sata.
Isto važi i za Novoseljane, ali oni imaju i „pripomoć” drugih prevoznika, koji saobraćaju ka Vršcu, pa žitelji ovog pančevačkog mesta mogu da se direktno odvezu i do glavnog grada.
Dolovci imaju „dvojku” koja vozi na svakih sat vremena, a tuda prolazi i autobus za Mramorak, sa svojih desetak polazaka dnevno.
Kada je reč o južnim selima, Omoljica ima pomenutu „četrnaesticu”, koja u većini dana ide na pola sata, a tu su i autobusi koji voze u preostala dva mesta.
Jedno od njih je najmanje Ivanovo, koje ima i najmanje polazaka, oko petnaest, raspoređenih na presečnih sat i po.
Nešto više ima Brestovac, ali predsednik Saveta Mesne zajednice Dragan Miričić nada se da bi u perspektivi „četrnaestica” mogla da produži i do njegovog mesta. Ipak, on nije previše nezadovoljan javnim prevozom do sela kojim rukovodi.
– Vozilima „Pantransporta” prilično smo zadovoljni. Autobusi su uredni, udobni, zimi topli, leti rashlađeni. Odlične su i povoljnosti za povlašćene: besplatne karte za penzionere i ostale kategorije. Jedino što bismo da promenimo jeste broj linija u udarnim terminima posle podne, pre svega od 14 do 16 sati, kao i uveče, od 20 do 22.30, kada se ljudi vraćaju s posla – navodi Miričić.

(Pančevac/J.Filipović)

PANČEVO DANAS U ZNAKU BROJA 24: Prošlo je 24 godine od početka bombardovanja. Od 24. marta naš grad bio 24 puta na meti agresora FOTO

PROJEKAT ODVAJANJA KUĆNOG OTPADA U PANČEVU: Eko ambasadori 28. marta ispred Gradske uprave

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre postavljanja komentara, molimo pročitajte i složite se sa uslovima korišćenja


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.