Tražite polovni automobil ispod 5.000 evra? Sa ovim modelima ne možete pogrešiti

18:01

27.07.2025

Podeli vest:

Foto: Pixabay

Cene novih automobila rastu do astronomskih visina, pa se tržište polovnih automobila nameće kao pogodno rešenje za one koji ne žele da potroše više od 30 hiljada evra na novi automobil.

Za samo 5.000 evra možete se voziti u solidnom polovnom automobilu, i iako po ovoj ceni postoji ogroman izbor u pogledu klase, tipa pogona, godine i kilometraže, novinari Auto Bilda su sastavili listu modela na koje se možete osloniti prema evidenciji kvarova i izdržljivosti iz nekoliko segmenata – tako da svako može da izabere.

Prvi na listi je Alfa Romeo GT, modelska godina 2003-2006, sa snagom od 140 do 240 KS, za samo 2.500 evra. Možete pronaći modele poput ovog sa kilometražom ispod 200 hiljada kilometara i prilično su pristupačni. Model Alfa GT sa dvoja vrata, izgrađen na platformi 156, verovatno je najelegantniji automobil u svojoj klasi u ovom cenovnom rangu.

Iako ređi, dolazi i sa proslavljenim 3.2 V6 „Busso“ motorom, što zvuči divno, ali ovaj model od 240 KS nije dostupan za pet hiljada evra. Može biti pet puta skuplje od tog iznosa.

Zato je zanimljiviji provereni ekonomični dizel motor od 1,9 litara, koji nudi dovoljno snage (150 KS) i 305 Nm obrtnog momenta.

I zapamtite, što je kasnija godina proizvodnje, to bolje, jer je u početku loš kvalitet izrade kasnije popravljen. Na JTD modelima možete imati problema sa crevom između turbopunjača i interkulera. Često zahteva zamenu. Takođe, treba izbegavati ozloglašeni menjač Selespeed.

Drugi je Kia Pikanto sa godinom proizvodnje između 2004. i 2011. godine. Model od 65 do 75 KS često se može naći za samo 1.300 evra. ESP je uveden u automobil tek sa fejsliftom iz 2008. godine, što možete prepoznati po farovima u obliku suze. Ipak, bezbednosna elektronika nije bila standardna, pa prilikom kupovine vozila proverite da li je ESP zaista uključen.

Nemirni dizel nije naš omiljeni, ali četvorocilindrični benzinac sa 65 konjskih snaga je više nego dovoljan za mališana teškog samo 900 kilograma. A zadovoljiće i potrošnjom koja ne prelazi šest litara. Pazite na koroziju, a mogući su i dodatni troškovi prilikom zamene kompleta kvačila.

Audi A2 je treći na listi, iako nije toliko čest. Proizvodio se od 1999. do 2005. godine, nudio se sa snagom od 61 do 110 KS, a može se naći za pristojnih 2.500 evra. Ovaj izvanredni mali automobil sa potpuno aluminijumskom konstrukcijom je traženiji nakon fejsliftinga 2003. godine sa snažnim dizel motorom (90 KS). Karoserija od 3,80 metara je takođe pogodna za četiri osobe, nudi pristojan komfor, a motori su veoma ekonomični u potrošnji goriva. Treba obratiti pažnju na oštećenja boje i, ako je moguće, pronaći model bez ozbiljnih oštećenja karoserije.

Najviše pažnje usmerite na kočnice i vešanje. Osim toga, kvalitet izrade je solidan. Najstariji primerci malog automobila proizvedeni su između 1999. i 2005. godine. Za prosečnu cenu od 3.000 evra, dobija se A2 sa 200.000.000 km, koji je, međutim, star oko 20 godina. Cene rezervnih delova mogu biti visoke.

Na ovoj listi je i Honda Džez (2008-2015) sa snagom od 80 do 120 KS za približno 4.000 evra.

Možda najpametniji izbor za gradsku klasu. U mnogim testovima polovnih automobila sa 100 hiljada km, generalno je dobijao najviše ocene. Honda automobili su tradicionalno mudar izbor pri kupovini polovnih automobila zbog svoje dugotrajnosti, ali trebalo bi dobro da proverite da li je korozija uticala na vešanje automobila, a zadnje kočnice ponekad mogu izazvati probleme.

A, kad smo već kod sedana, na ovoj listi ćemo naći i BMW serije 5 iz generacije između 2003. i 2010. godine.

Ovde ćete pronaći raznovrsne modele sa motorima snage od 150 do 507 KS u M modelu. Ne samo da je vizuelni skok u poređenju sa svojim harmonično dizajniranim prethodnikom, E39, dramatičan, već je E60 i tehnički unapređen.

Šestocilindrični motor sa linijskim redom je razumno ekonomičan u potrošnji goriva i obično ima mnogo manju kilometražu od četvorocilindričnih i šestocilindričnih dizel motora. Treba biti oprezan sa lancima razvoda, Vanosom i Valvetronikom (npr. na N52) koji su skupi za zamenu. Na starijim E60 modelima, vredi proveriti kočnice i lim oko nosača zadnje osovine da li ima rđe.

Na kraju, ali ne i najmanje važno, tu je Škoda Rumster (2006-2015) sa snagom od 64 do 105 KS, piše Jutarnji.hr.

Obično košta između dve i 2,5 hiljade evra. U ovom češkom karavanu sa visokim krovom imate kombinaciju svega – kompaktan je, ekonomičan i nudi puno prostora pozadi.

Tri zadnja sedišta se ne samo mogu preklopiti napred, već i potpuno ukloniti, a tada Rumster, dug 4,21 metar, može da smesti skoro 1.800 litara prtljaga. Redizajn nije doneo samo dobre stvari, već je uveo i osetljiv lanac razvoda u 1.2 TSI motoru. Bolje je odabrati podjednako snažan 1,6-litarski atmosferski motor sa zupčastim kaišem, koji bi bilo dobro proveriti nakon 90.000 km. Vlasnici polovnih automobila povremeno prijavljuju povećanu potrošnju ulja.

(Biz portal)

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre postavljanja komentara, molimo pročitajte i složite se sa uslovima korišćenja


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.