44. KAIRO FILM FESTIVAL: Zlatna priramida otišla u ruke palestinskom reditelju Firasu Huriju! Film ALAM osvajač i nagrade publike

15:24

25.11.2022

Podeli vest:

printscreen/yt: africanews

„Alam” Firasa Hurija osvojio ukupno tri nagrade, toliko je pripalo i „19B” Ahmada Abdale, a među nagrađenima je i glumac iz filma „Brana”

Odlukom žirija kojim je predsedavala japanska rediteljka Naomi Kavase, nagrada „Zlatna piramida” za najbolji film 44. Kairo festivala pripala je palestinskom scenaristi, reditelju i producentu Firasu Huriju za film „Alam”. Uz to, „Alamu” je pripala i vredna nagrada publike, kao i nagrada za najboljeg glumca, koju mladi Mahmud Bakri ravnopravno deli sa Maherom Elkheirom junakom filma „Brana” Alija Šerija.

O pobedničkom „Alamu” pisano je ovih dana na stranicama „Politike” kao o istraživačkom filmu mladosti, političkom buđenju omladine i o prisilnom zaboravu. Ovo je Hurijev debitantski dugometražni igrani film nastao posle uspeha njegova tri međunarodno nagrađivana kratkometražna dela. U „Alamu” on spaja tradiciju drame o punoletstvu sa političkim istraživanjem palestinske omladine koja živi u Izraelu i stvara zanimljiv, energetski privlačan film o bezazlenosti tinejdžerskog bunta i buđenja političkog aktivizma među novom generacijom arapske dece iz porodica za koje su posledice raseljavanja iz 1948. godine (stvaranjem države Izrael) još uvek i svakodnevna borba i živa rana…

Sa takođe tri osvojene nagrade ovenčan je i egipatski film „19B” Ahmada Abdale. Nagrada „Henri Barakat” za najbolji umetnički doprinos pripala je snimatelju i direktoru fotografije u ovom filmu Mustafi Elkašefu, Abdala je kao autor osvojio i nagradu za najbolji arapski film, što podrazumeva i novčani iznos od deset hiljada dolara, a pripala mu je i nagrada međunarodnog žirija kritike Fipresi za najbolji film. Na stranicama „Politike” o ovom filmu pisano je kao o delu u kojem Abdala, uz predivne filmske slike unutar kadrova, gradi priču o Kairu (ali i Egiptu), koji je uvek bio pogodno tle za sukobe filozofija, ideologija, kultura i životnih stilova, ali istovremeno i tle za postojanje fascinantne koegzistencije…

Žiri sa Naomi Kavase na čelu prepoznao je i vrednosti belgijskog debitantskog filma „Ljubav po Dalvi” Emanuel Niko (i ona je do sada snimala kratke filmove), kojem je pripala „Srebrna piramida – Specijalna nagrada žirija” za najboljeg reditelja, ali i nagrada za najbolju glumicu – Zeldu Samson. „Bronzanu piramidu” za najbolji debitantski film osvojio je poljski autor Damjan Kocur za „Hleb i so”, o kojem je takođe ovih dana bilo reči na stranicama „Politike”. Nagrada „Nagib Mahfuz”, koja nosi ime slavnog egipatskog pisca, a dodeljuje se za najbolji scenario, otišla je u ruke japanskom scenaristi Kosuki Mikaiju za film „Čovek rediteljke Kei Išikave.

Veliki broj nagrada dodeljen je i u paralelnim takmičarskim programima „Horizont novog arapskog filma”, „Nedelji međunarodne kritike” i „Kratki metar”, kao i u industrijskom delu 44. Kairo festivala, u kojem su za razvoj i dovršetak odabranih projekata za takmičenje osvojene i vrtoglavo visoke novčane nagrade. Od 16 nagrađenih filmova u različitim fazama nastanka, najveći novčani iznos od čak pedeset hiljada dolara osvojio je sudanski projekat „Kraljica pamuka” autorke Suzane Mirghani…

Ovogodišnje izdanje Kairo filmskog festivala ponudio je obilje filmskih naslova iz celog sveta, kao i izbor novih arapskih filmova, „Zlatnom piramidom” za životno delo nagradio je kultnog mađarskog reditelja Belu Tara koji je, baš kao i Kusturica prošle godine, održao i svoju majstorsku radionicu. 44. KIFF sasvim je opravdao razloge za pripadnost retkim svetskim festivalima A kategorije.

 

(Politika)

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre postavljanja komentara, molimo pročitajte i složite se sa uslovima korišćenja


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.