Finansijski direktor Poršea Luk Meške tvrdi da bi evropski plan da postepeno ukine prodaju novih automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem do 2035. godine mogao biti odložen.
-U ovom trenutku postoji mnogo debata o kraju motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Mislim da bi ta odluka mogla biti odložena-rekao je Meške u Singapuru.
Usporavanje narudžbi električnih vozila dovodi u pitanje nameru Evropske unije da ukine klasične automobile. Plan Unije bio je jedan od najambicioznijih napora da se smanji emisija ugljenika. Kupci u Evropi su obeshrabreni nedostatkom pouzdanih mreža za punjenje, uporno visokim cenama i ukidanjem podsticaja za električna vozila, ističe Blumberg. Velika Britanija je već odložila planiranu zabranu novih benzinskih i dizel modela za pet godina, do 2035. godine.
-Dok proizvođači premijum i luksuznih električnih vozila mogu da funkcionišu bez subvencija, njihovo ukidanje je pogrešan korak za donji deo tržišta – rekao je Meške, koji je dao izjavu na marginama predstavljanja Poršeovog dugo odlaganog električnog SUV-a.
-Moramo da vidimo koliko je strma kriva rasta u narednim godinama. Ako se nastavi trenutna situacija sa izvesnim oklevanjem da se kupuju električni automobili u Evropi, onda će se možda subvencije vratiti- kaže Meške.
Prošle godine, neposredno pre nego što je EU usvojila plan za postepeno ukidanje novih vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, Nemačka je odbila da podrži taj potez. Nemci su zahtevali da Brisel zaštiti i vozila koja koriste e-goriva, tehnologiju koju podržava Porše, koji je jedan od investitora u fabriku e-goriva vrednu 260 miliona dolara u Čileu.
(Pančevac/Biz)