
Fotosofia 20 Fashion Day: Modni set sa jedinstvenim pogledom na Zagreb

Iako na prvi pogled može delovati glamurozno i ne previše komplikovano, snimanje modne fotografije jedno je od najzahtevnijih u karijeri profesionalnog fotografa. Zahteva preciznost, kreativnost, timski rad i stalno balansiranje između umetničkog izražavanja i komercijalnih ciljeva.
Već dve decenije, talentovani fotografi su mogli da dožive ovu složenost i lepotu modne fotografije, okupljeni u projektu Fotosofija, besplatnom seminaru za naprednu fotografiju koji je pokrenuo i kreirao zagrebački fotograf Damir Hoyka.
Ove godine Hoyka slavi veliku godišnjicu – 20 godina Fotosofije, što je za mnoge bio prvi ozbiljan korak u svet profesionalne fotografije. U atmosferi koja podseća na prave modne kampanje – sa punom produkcijom, osvetljenjem, šminkom, stilskim odevnim kombinacijama i modelima koji poziraju sa lakoćom – učesnici imaju priliku da iskuse kako izgleda snimanje koje bi sutra moglo da se nađe na stranicama modnog časopisa.

Foto: Jakuš GoranFoto: Jakuš Goran
„Moji prvi eksperimenti sa modnom fotografijom pre 40 godina bili su veoma skromni – u poređenju sa uslovima koje danas pružam svojim seminaristima. Moji modeli su uglavnom bili moji školski drugovi, a o šminkerima i stilistima sam mogla samo da sanjam. Zato danas omogućavam svojim fotosofistima da u potpunosti dožive svet modne fotografije, sa svim njegovim lepotama, ali i izazovima. A bilo ih je mnogo… Ali bilo je još divnijih trenutaka, kao kada sam snimala modnu kampanju sa Barbarom Kolar pre nekih 25 godina. Ponosna sam što su mnogi iz prethodne generacije učesnika sada etablirani modni fotografi koji nam se rado pridružuju kao predavači. Na taj način dele ne samo dobru energiju i pozitivnost sa novim generacijama, već i znanje i iskustvo. A to je najvrednija stvar koju možete dobiti za tako kratko vreme“, rekao je Hoyka.

Foto: Jakuš Goran
Ove godine, za dobru pripremu seminarista bio je zaslužan Franjo Matković, jedan od najpoznatijih hrvatskih modnih fotografa, koji im je održao predavanje o tome kako snimati editorijale. Jedan od ključnih trenutaka bio je praktični deo modnog… dan gde su seminaristi, uz pomoć Hoykinih asistenata – učesnika prethodnih seminara, imali priliku da primene stečeno znanje u realnom okruženju. Na setu im se pridružila Matea Smolčić Senčar, jedna od vodećih domaćih fotografkinja, od koje su učesnici dobili informacije o tome kako da svoje fotografisanje učine što efektnijim i atraktivnijim.

Foto: Jakuš GoranFoto: Jakuš Goran
Modno snimanje održano je u hotelu Art’otel Zagreb, delu hotelskog lanca Arenahotels – gde su seminaristi koristili bukvalno svaki kutak prelepe zgrade, pa se set sa krova sa jedinstvenim pogledom na Zagrebačku katedralu preselio na očaravajući bazen u spa zoni.
Umetnička nota hotela u Petrinjskoj ulici inspirisala je fotografe da izvuku maksimum iz kreacija Ines Barić i Ree Peternel, studentkinje modnog dizajna na Tekstilno-tehnološkom fakultetu u Zagrebu. Kreacije su nastale pod mentorstvom vanredne prof. M.A. Jasminke Končić, a o modelima se brinula Tihana Harapin Zalepugin, vlasnica modne agencije Talia Model.

Foto: Jakuš Goran
Pored toga studentske kolekcije, modno snimanje je upotpunio brend s.Oliver čija je modna stilistkinja Iva Radoš odabrala najbolje kombinacije za vrele letnje dane.
Dinamični tim foto modela činile su Ema Helena Vičar, zatim Ela Šipić, čije je lice krasilo ovogodišnju kampanju Fotosofije, i Arijana Kopljar, koja je radila u modnim prestonicama poput Londona i Milana, a sada završava studije na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu.

Foto: Jakuš Goran
Konačan utisak lepote zaokružen je šminkom Catrice, čiji proizvodi ističu prirodnu lepotu i donose dašak profesionalnog glamura. Za šminku i frizure zaslužne su Monika Maček, Maja Toplak i Selena Belužić iz Callegari – italijanske škole mode i dizajna.
(Pančevac)