Nove funkcije esDnevnika: Roditelji će dobijati obaveštenje o novoj oceni đaka

13:30

12.04.2025

Podeli vest:

PIXABAY

Ministarstvo prosvete od 15. aprila uvodi nove funkcije u okviru esDnevnika sa ciljem unapređenja obrazovnog procesa i smanjenja pedagoške administracije.

Kako kažu u Ministarstvu prosvete,  nove funkcije elektronskog dnevnika će olakšati rad nastavnicima, dati bolji uvid roditeljima u radne navike i napredovanje njihove dece, ali omogućiti da učenici imaju svoj portal.

Tako da će za učenike biti uspostavljen poseban portal u okviru esDnevnika gde će imati uvid u ocene, izostanke, planirane aktivnosti, obrađene nastavne jedinice, domaće i pismene zadatke, kao i druge relevantne informacije.

Jedna od novina je da će roditelji dobijati automatska obaveštenja (notifikaciju) svaki put kada nastavnik evidentira izostanak učenika, novu ocenu, kao i druga obaveštenja koja se odnose na radne navike i postignuća učenika.

S druge strane, portal za roditelje će imati više grafičkih prikaza o ocenama i izostancima, kako bi roditelji na jednostavniji i efikasniji način pratili rad svog deteta.

Posebno je interesantna novina da će roditelji, kroz esDnevnik, razrednim starepinama dostavljati razloge za izostanak učenika. Ujedno, biće u prilici da vide šta njihova deca imaju za domaći zadatak, napomene o vladanju i predložene zaključne ocene. Roditelji će imati i mogućnost preuzimanja digitalnih kopija dokumenata poput svedočanstava, diploma i potvrda. Novina će biti i mogućnost elektronske komunikacije roditelja sa školom, odnosno, moći će da zakažu sastanke sa nastavnicima putem sistema esDnevnik.

Kada je reč o nastavnicima i upravi škole softverskim izmenama značajno su pojednostavljeni administrativni postupci time što je omogućeno direktno generisanje i štampanje potrebnih izveštaja, unos i praćenje domaćih zadataka, formativnog ocenjivanja, vaspitnog rada i vođenje pedagoške sveske isključivo u digitalnom obliku. Nastavnici će moći da unose predloge zaključnih ocena vidljive roditeljima pre samog zaključivanja, a odeljenjske starešine će imati alate za efikasnu komunikaciju sa roditeljima i organizaciju sastanaka. Ovim izmenama posebna pažnja posvećena je smanjenju pedagoške administracije nastavnika, ističu u nadležnom ministarstvu.

Kako kažu, Ministarstvo prosvete i Vlada Republike Srbije pridaju izuzetan značaj zaštiti podataka učenika, roditelja i zaposlenih. Svi relevantni zakoni, strogo se poštuju i svi podaci se nalaze na teritoriji Republike Srbije u serverskim salama postavljenim po najvišim standardima struke. Takođe, s pažnjom se sprovode sve procedure koje se odnose na podatke o ličnosti i kompletnoj bezbednosti digitalnih sistema. Kako kažu, nastaviće da prate implementaciju novih funkcija i u otvorenom dijalogu sa svim zainteresovanim stranama i Ministarstvo prosvete radiće na daljem unapređenju obrazovnog sistema, u najboljem interesu učenika, zaposlenih u prosveti i roditelja. Veruju da će nove funkcionalnosti doprineti boljoj saradnji unutar školske zajednice i podršci svakom detetu na njegovom obrazovnom putu, kažu u Ministarstvu prosvete.

Z.St.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre postavljanja komentara, molimo pročitajte i složite se sa uslovima korišćenja


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.